×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان، چه خودروهایی را می‌توان در بازار داخلی کشور خریداری کرد؟

همواره خرید خودرو در بازار داخلی کشور، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری سخت بوده و اغلب مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند. همچنین، یکی دیگر از عواملی که موجب سخت‌تر شدن انتخاب از سوی خریداران شده است، بودجه محدود آن‌ها بوده که باعث می‌شود تا این افراد نتوانند گزینه‌های آنچنان مناسبی را مد نظر خود قرار دهند.

بر این اساس، حال در این مطلب قصد داریم با بررسی بازار خودرویی کشور، به این پرسش مهم پاسخ دهیم که با بودجه‌ای حداکثر تا ۴۰ میلیون تومان، چه اتومبیل‌هایی را می‌توان در بازار داخلی کشور خریداری کرد.

۱-پژو ۲۰۶ صندوق دار

یکی از خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری نمود، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نام دارد. ۲۰۶ صندوق دار یک خودروی سدان و اقتصادی بوده و از فروش خوبی در بازار داخلی کشور برخوردار است. این محصول نخستین بار در سال ۱۳۸۵ توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بازار داخلی کشور عرضه شد.

بر این اساس، با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان، می‌توانیم پژو ۲۰۶ صندوق دار را در نمونه صفر کیلومتر و با مدل ساخت ۱۳۹۷ خریداری کنیم.

( ۲۰۶ صندوق دار از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن متر بهره می‌برد)

۲-پروتن جن ۲

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تهیه نمود، پروتن جن ۲ نام دارد. در واقع این خودرو به عنوان یک مدل جوان پسند و اسپرت در بازار خودرویی کشور به شمار می‌رود و در هنگام حضور خود به صورت صفر کیلومتر در سال‌های گذشته، از استقبال خوبی نیز برخوردار شد (در حال حاضر جن ۲ نامی فراموش شده در ذهن اغلب خریداران خودرو در سطح کشور است)

بر این اساس، با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان، می‌توانیم پروتن جن ۲ اتوماتیک را با مدل ساختاری ۲۰۰۹ و با کارکردی کمتر از ۴۲ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (کمی رنگ دار در اکثر موارد) خریداری کنیم.

(پروتن جن ۲ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۸ نیوتن متر بهره می‌برد)

۳-سورن توربو

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان تهیه نمود، سورن توربو نام دارد. در این رابطه، به جرات باید گفت که در بین اتومبیل‌های موجود در این لیست، سورن توربو به عنوان قوی ترین خودرو حضور دارد و در واقع نمونه قدرتمند شده سورن معمولی است. این خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ به بازار داخلی کشور عرضه شد.

بر این اساس، اگر بخواهیم با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان این خودرو را تهیه کنیم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۹۶ سورن توربو با کارکردی کمتر از ۲۳ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری برویم.

(سورن توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۷ لیتری با قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۲۱۵ نیوتن متر بهره می‌برد)

۴-دنا

از دیگر خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو که با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان می‌توان تهیه نمود، دنا نام دارد.در این رابطه، باید گفت که دنا سومین محصول ملی این شرکت دولتی به شمار رفته و نخستین بار در سال ۱۳۹۳ به بازار داخلی کشور عرضه شد (دنا یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت است)

بر این اساس، اگر بخواهیم دنا را با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری کنیم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۹۵ این خودرو با کارکردی کمتر از ۴۲ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری برویم.

(دنا از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۷ لیتری با قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر بهره می‌برد)

۵-هیوندای ورنا

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان تهیه نمود، هیوندای ورنا نام دارد. در واقع این خودرو یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت بوده و در سال‌های گذشته توسط شرکت خودروسازان راین به بازار داخلی کشور عرضه شده است (این مدل در سال ۱۳۸۹ از خط تولید خارج گردید)

بر این اساس، اگر بخواهیم هیوندای ورنا اتوماتیک را با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری نماییم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۸۸ این خودرو با کارکردی کمتر از ۸۹ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (کمی رنگ دار در اکثر موارد) برویم.

(هیوندای ورنا در نمونه اتوماتیک خود از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۳ نیوتن متر بهره می‌برد)

۶-پارس تندر

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که می توان با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان تهیه نمود، پارس تندر نام دارد. این مدل توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) ساخته و عرضه می‌شود و یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین خودروهای موجود در این رده اتومبیل‌های اقتصادی و ارزان قیمت در بازار داخلی کشور به شمار می‌رود.

بر این اساس، اگر بخواهیم پارس تندر را با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری نماییم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۹۴ این خودرو با کارکردی کمتر از ۵۵ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری برویم.

(لازم به یاداوریست که پارس تندر از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد)

۷-برلیانس h230

یکی از محصولات چینی بازار خودرویی کشور که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، برلیانس h230 نام دارد. این خودرو یکی از پر فروش ترین تولیدات گروه صنعتی سایپا بین نمونه‌های چینی در بازار داخلی کشور بوده و از سال ۱۳۹۴ تاکنون بر روی خط تولید این شرکت حضور دارد.

بر این اساس، اگر بخواهیم برلیانس h230 را با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری نماییم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۹۵ این خودرو با کارکردی کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری برویم (نمونه دنده‌ای)

(برلیانس h230 یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن متر بهره می‌برد)

۸-پژو پارس TU5

سرانجام، به آخرین خودرو این لیست که که می‌توان به بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان تهیه نمود، می‌رسیم که نام این مدل پژو پارس TU5 است. در این رابطه، باید گفت که پژو پارس یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می‌رود و نمونه TU5 این خودرو نیز با توجه به علاقه مشتریان، یکی از خودروهای پر فروش بازار است.

بر این اساس، اگر بخواهیم پژو پارس TU5 را با بودجه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان خریداری نماییم، باید به سراغ مدل ساختاری ۱۳۹۶ این خودرو با کارکردی کمتر از ۲۳ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری برویم.

(لازم به یاداوریست که پژو پارس TU5 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن متر بهره می‌برد)

 

 

منبع خبر : چرخان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.