×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
لزوم ورود جدی مراکز علمی کشور به حوزه وقف

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از شبستان،حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» صبح امروز(چهارشنبه، 8آبان) در همایش یاوران وقف صومعه‌سرا که در محل سالن فارابی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: وقف یک مقوله اثرگذار و مظلوم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه متولیان اوقاف باید در سال‌های گذشته از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده می‌کردند و امروز علاوه بر تلاش مضاعف متولیان اوقاف هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم، افزود: باید همه تلاشمان شناساندن وقف به مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی در حوزه وقف وجود دارد، با بیان اینکه از وقف باید در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف تلاش کنیم، تصریح کرد: یکی از جلوه‌های زیبای وقف انفاق در راه خدا و معامله با پروردگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی از دیگر جلوه‌های وقف است، خاطرنشان کرد: وقف، لبیک به ندای قرآن و خداست زیرا خدا بزرگ‌ترین واقف است.

وی با بیان اینکه مدیریت موقوفات در زمان ائمه معصومین(ع) بر عهده خود آنها بود و امروز در غیبت امام زمان(عج) بر عهده ولی فقیه است، اظهار کرد: همه اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) و علما و فقها در زمینه وقف عامل و قائل هستند.

حجت‌الاسلام علیزاده، وقف را نوعی یتیم‌نوازی و کاهش فقر در جامعه عنوان کرد و افزود: وقف مردم‌داری دینی و کاهش طبقاتی و راهکار عملیاتی برای رفع محرومیت‌های مادی در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین وقف و محیط زیست وجود دارد، گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این است که وقف بر اساس نیازهای جامعه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وقف تدبیر اقتصادی واقف است، تصریح کرد: وقف مسئله‌ای است که توسط واقف انجام شده و تا ابد پابرجاست و در نوع نیت به جامعه خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان اینکه موقوفه‌ای در استان گیلان است که مروبط به 373 سال قبل است، خاطرنشان کرد: در حوزه وقف بیشتر تلاش صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه از دوران کودکی باید کارهای خیر و صدقه را به بچه‌ها بفهمانیم، اظهار کرد: جامعه علمی کشور هنوز به حوزه وقف ورود جدی نکرده‌ که این موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.