×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت

میرزا کوچک نیوز، یاداشت؛ مائده فلاحتکارضیابری؛از بعد از پیرزوی انقلاب اسلامی تا کنون که بیش از 40 سال می گذرد دشمن با توطئه های مختلف در صدد ضربه زدن به کشور است، دشمن در حوزه های مختلف در مقابل ما صف آرایی می کند،  این در حالی است که خودشان اعلام می کنند که توانایی مقابله با ما را ندارند.

شکستن مقاومت ملت، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه، ترویج ابتزال و بی بندوباری و ترویج فرهنگ وابستگی  از جمله توطئه های دشمنان است که ضروری است مسئولان فرهنگی کشور در مقابل این توطئه ها صف آرایی و برای مقابله با آنها برنامه داشته باشند.

تمام تلاش دشمن شکست مقاومت ماست، قرآن کریم می‌فرماید در مقابل دشمن بایستید و مبارزه کنید و روحیه مقاومت ایستادگی خود را از دست ندهید که در این راستا لازم است با ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

هشت سال دفاع مقدس، باعث به وجود آمدن و نهادینه شدن مفاهیم ارزشمندی در تاریخ معاصر ایران اسلامی شده است که برای حفظ این ارزش‌ها باید به بایسته‌ها و راهبردهایی توجه کرد، در این راستا می‌توان گفت که بر علما، نخبگان و صاحبنظران است تا با بررسی، شناخت، تبیین و تشریح و … این مفاهیم ارزشی، جهت حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های آینده، با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور تمام توان خویش را به کار گیرند.

هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان و مردمان این سرزمین، قله رفیع عشق به انقلاب اسلامی و نقطه اوج ایثار و تبلور زیباترین صفات انسانی بود. مروری بر آنچه در دهه اول انقلاب گذشت و در ماجرای دفاع مقدس عینیت یافت، حاوی درس‏ ها، عبرت‏ ها و نیز دستاوردهای ارزشمندی است که این آموزه ها امروز نیز در آغاز راه دهه چهارم انقلاب اسلامی می تواند راه‏گشای نسلی باشد که تحقق پیشرفت و عدالت در گرو عزم و اراده اوست.

فرهنگ مقاومت و ایثارگری در طول تاریخ افتخارات ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده است و در جریان تجاوز رژیم بعث به ایران به بهترین وجه خود را بروز داد، ایثار و شهادت طلبی این توانایی را دارد که همانند دژ تسخیر ناپذیری در مقابل دشمنان و فرهنگ‌های بیگانه که دارای پیامدهای منفی هستند، ایستادگی و امنیت ملی یک کشور را حفظ کند.

ضروری است که فرهنگ و روحیه ایثار و مقاومت در جامعه ارتقا پیدا کند و اصحاب فرهنگ و هنر در این زمینه از وظیفه سنگینی برخوردار هستند تا این فرهنگ مقدس و متعالی را با ابزار هنر و رسانه در جامعه و بین جوانان معرفی کننند و بی‌تردید اگر ملتی از چنین روحیه‌ای برخوردار نباشد حیات در آن معنایی ندارد.

بی گمان همانگونه که فرهنگ ایثار و مقاومت در دوران جنگ سخت در جبهه های حق علیه باطل کارایی خود را نشان داد در جبهه جنگ نرم نیز که امروز در رسانه ها جلوه گر است می تواند موفق عمل کند . به شرط آنکه به منادیان راستین فرهنگ ایثار و مقاومت امکان میدان داری در رسانه ها داده شود و عرصه را از ریاکارانی که می کوشند از این فرهنگ دکانی برای نان و اب خود فراهم کنند ، خالی سازند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.