×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کاهش ۵۰هزار تنی تولید چای در ایران/ نرخ برگ سبز چای طبق تورم تعیین شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز،نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه تولید ۷۰ هزار تنی چای درکشور به ۲۰هزارتن رسید، گفت: نرخ برگ سبز چای بر طبق تورم تعیین و پرداختی ها دراین خصوص باید در زمان مقرر انجام شود.
سید کاظم دلخوش اباتری درباره تولید محصول چای، خاطر نشان کرد: ما زمانی ۷۰ هزار تن چای در کشور تولید می کردیم اما این میزان به زیر ۲۰ هزار تن رسیده است بنابراین دولت باید با حمایت و برنامه ریزی کاربردی از محصول چای ایرانی حمایت کنند تا علاوه بر افزایش میزان تولید چای شاهد کاهش هزینه های تولید نیز در این راستا باشیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم حمایت از کشاورز میزان تولید چای را کاهش داد، تصریح کرد: ما صنایع تبدیلی منا سبی برای محصول چای نداریم و به همین علت باید با توسعه صنایع تبدیلی چای ایرانی را با رعایت استانداردهای کالا وارد بازارکنیم.

وی ادامه داد:پرداخت برگ سبز چای باید براساس نرخ تورم باشد اما عاملی دیگر که می تواند مشکلات چایکاران را برطرف کند این است که پرداخت برگ سبز به چایکاران به موقع انجام شود.

دلخوش اباتری افزود: ما با آمایش کشت در صنعت کشاورزی می توانیم سطح زیر کشت چای را افزایش دهیم زیرا با الگوی کشت مناسب می توانیم میزان چای با کیفیت ایرانی را به نحو مطلوب افزایش دهیم و این در حالی است که کشورما ظرفیت مناسبی در تولید چای در کشور دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه مرغوب ترین چای دنیا متعلق به ایران (گیلان) است، گفت: چای ایرانی نیازمند حمایت ویژه است و این در حالی است که امسال مطالبات چایکاران هنوز پرداخت نشده است اما در تلاش هستیم که این مهم عملیاتی شود./خانه ملت

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.