×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
۷ ویژگی افراد موفق

کاملا واضح است که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد. افراد موفق هیچ‌وقت منتظر نمی‌مانند تا موفقیت به سمت آن‌ها بیاید، بلکه خودشان موفقیت را جستجو می‌کنند. شاید در اکثر موارد، برای رسیدن به اهدافتان اقداماتی انجام ‌دهید؛ اما بازهم نتوانید نتیجه‌ی مورد نظرتان را به دست بیاورید.

سعی کنید ۷ ویژگی زیر را در خودتان تقویت کنید، با انجام کارهای زیر تلاش‌های امروز شما، موفقیت فردا را برایتان به ارمغان می‌آورد.

  • مسئولیت‌پذیر باشید

وقتی کارها خوب پیش نمی‌رود، اکثر افراد عادت دارند که بهانه‌تراشی کنند یا اینکه دیگران را مقصر جلوه ‌دهند؛ اما موفقیت واقعی زمانی به دست می‌آید که بهانه‌ آوردن را کنار بگذارید و مسئولیت‌پذیر باشید. زمانی که نمی‌توانید کاری را با موفقیت به انجام برسانید، بهانه‌تراشی نکنید؛ بلکه به خودتان بگویید اگر چنین مواردی در شغل من اتفاق می‌افتد خودم باعث شدم که اتفاق بیافتد. باید دست از بهانه‌تراشی بردارید و این نکته‌ی مهم را بپذیرید که همیشه امکان بهانه‌ آوردن و مقصر دانستن دیگران وجود دارد؛ اما فرصت رسیدن به موفقیت همیشه وجود نخواهد داشت.

  • تمرکز بیشتری بر انجام کارهایتان داشته باشید

اگر واقعا به دنبال موفقیت هستید نباید اجازه بدهید مسائل جزئی که در پیرامونتان اتفاق می‌افتند، توجه شما را به خود معطوف کنند. باید سعی کنید تمرکز بیشتری بر اهداف خود داشته باشید. وقتی حواستان از موضوع اصلی پرت می‌شود در واقع زمان را از دست می‌دهید و این اتلاف وقت، شما را از هدفتان دور می‌کند. فکر خود را بر اهدافتان متمرکز کنید و چشم‌انداز نگاهتان فقط به‌سوی اهدافتان باشد؛ در این صورت می‌بینید که مسائل فرعی خودبه‌خود از ذهن‌ شما دور می‌شوند. به اهداف‌ فکر کنید و هرگز به توانایی‌های خود شک نداشته باشید. در اینجا تمرکز به این معنا است که مسیر موفقیت را پیش بگیرید تا به آنچه می‌خواهید، دست یابید. اجازه ندهید موضوعاتی که به اهداف‌ شما هیچ ارتباطی ندارند، ذهن شما را به خود مشغول کنند.

  • برای دست یافتن به اهدافتان، مبارزه کنید

اکثر افراد موفقی که به اهداف‌ خود رسیده‌اند، به‌طور تصادفی یا از روی شانس به موفقیت دست نیافته‌اند؛ بلکه برای رسیدن به اهدافشان تلاش کرده‌اند. برای دست یافتن به خواسته‌ها و اهداف مهم زندگی‌، باید شهامت و جسارت داشته باشید و راه رسیدن به هدف را جستجو کنید. حتی اگر هیچ‌کس باور نداشته باشد که شما می‌توانید به هدفتان برسید، باز هم نباید ناامید شوید. باید کارهایی را که فکر می‌کنید برای رسیدن به موفقیت لازم است، انجام دهید و با عزم و اراده و سماجت بیشتر تلاش کنید تا به خواسته‌ها و اهدافتان دست بیابید. در حقیقت فردی که با تلاش و اراده‌ی خود به موفقیت دست می‌یابد، غیر ممکن را ممکن می‌کند. برای رسیدن به هدفی که همیشه در زندگی‌تان می‌خواستید به‌ آن دست یابید، نباید تردید داشته باشید.

  • به افراد موفق توجه کنید و با ‌آن‌ها رابطه داشته باشید

شاید در اطراف شما افراد موفقی باشند که شما همیشه موفقیت آن‌ها را تحسین می‌کنید. چنین افرادی می‌توانند به شما انگیزه بدهند تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. به‌طور مثال اگر در زمینه‌ی شغلی‌تان، افراد موفقی وجود دارند که همیشه مورد احترام و تحسین شما بوده‌اند، سعی کنید با چنین افرادی ارتباط داشته باشید؛ این یک استراتژی هوشمندانه است که به شما کمک می‌کند در شغل و حرفه‌‌ی خود موفق شوید. اگر دوستان و اطرافیان شما، افراد موفق و قابل اعتمادی باشند که صحبت‌هایشان با کارها و عملکردشان کاملا مطابقت دارد، به‌طور حتم ارتباط با چنین افرادی بر موفقیت شما تأثیرگذار خواهد بود. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید این است که ببینید افراد موفق چگونه این مسیر را طی کرده‌اند و چه اقداماتی انجام داده‌اند. کاملا واضح است که افراد موفق بر زندگی اطرافیان خود بسیار تأثیرگذار هستند.

  • نسبت به گذشته منظم‌تر باشید

داشتن نظم و ترتیب بیشتر در انجام  کارها باعث می‌شود که آشفتگی ذهنی کاهش پیدا کند؛ در این صورت فرد برای رسیدن به هدف تمرکز بیشتری خواهد داشت. گاهی اوقات در زندگی مسائل فرعی و رسیدن به اهداف کوچک به‌قدری ذهن ما را مشغول می‌کنند که به‌کلی از هدف اصلی خود دور می‌شویم؛ به‌طوری که رسیدن به اهداف بلندمدت به تعویق می‌افتد. گویا رسیدن به موفقیت ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد. در حقیقت داشتن نظم و ترتیب در زندگی به این معنا است که باید بین اهداف و خواسته‌های کوچک و اهداف بزرگ و مهم زندگی‌ یکی را انتخاب کنید. در یک کلام می‌توان گفت اگر فردی در طی روز، کار مهم و باارزشی انجام نمی‌دهد، در واقع هیچ نظم و ترتیب و اولویت‌‌بندی در زندگی خود ندارد.

  • شاد بودن را در اولویت قرار دهید

اگر تاکنون به آنچه برایتان اهمیت دارد توجه نکرده‌اید، حالا باید ببینید چه چیزی برای شما مهم است و آن را در اولویت قرار دهید. در گام اول باید مشخص کنید چه چیزی باعث شادی و احساس خوشبختی در زندگی‌ شما می‌شود و سپس برای رسیدن به آن تلاش کنید در غیر این صورت با انجام کارهایی که فقط انرژی شما را می‌گیرند و باعث خستگی‌ می‌شوند، وقت خود را تلف می‌کنید. کاری که انجام می‌دهید باید باعث خوشحالی و رضایت خاطر شما بشود.

  • سپاسگزار باشید

سپاسگزار بودن باعث آرامش ذهنی، تقویت روحیه و احساس خوشبختی در زندگی می‌شود. اگر خواهان رسیدن به موفقیت هستید، باید به خاطر هر اتفاقی که در زندگی‌ شما رخ می‌دهد، چه خوب و چه بد، سپاسگزار باشید. باید تمرین کنید تا به خاطر حیات و زندگی شکرگزار باشید. اغلب اوقات فراموش می‌کنیم که داشتن حیات و زندگی چقدر ارزشمند است. زندگی به این معنا نیست که هر آنچه می‌خواهیم، داشته باشیم. بنابراین نباید اجازه بدهیم خواسته‌ها و آرزوهای ما در زندگی باعث شود فراموش کنیم که هم‌اکنون از چه نعمت‌ها و موهبت‌هایی در زندگی‌مان برخوردار هستیم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.