×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
آموزش های مهارتی و خدماتی رایگان به روستاییان/ کارگاه صنایع چوب در صومعه سرا راه‌اندازی می شود

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، سلمان نصرت طلب در نشست خبری با اصحاب رسانه صومعه سرا با اشاره به اینکه سازمان آموزش فني وحرفه‌ای مجری و متولي آموزش‌هاي كوتاه مدت در دو بخش دولتي و غيردولتي است، اظهار کرد: این سازمان زمینه‌های لازم برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به حرفه‌آموزی و ارتقاء مهارت شغلی در سطوح مختلف مهارتی را فراهم و دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند.

رئیس مرکز فنی حرفه ای میرزاکوچک صومعه سرا با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی از طریق مراکز آموزشی سازمان بصورت رایگان انجام می‌پذیرد، افزود: بخش دولتی مشتمل بر 13 کارگاه آموزشی در دو بخش برادران و خواهران است که در این مرکز آموزشی با بهره‌گیری از مربیان توانمند و کارگاه‌های مجهز و با تاکید بر آموزش‌های عملی و کاربردی در حرفه‌های متعددی به شکل رایگان آماده پذیرش از جوانان علاقه‌مند به فراگیری آموزش‌های مهارتی است.

وی با بیان اینکه آموزشگاه‌های بخش خصوصی در این شهرستان با رشد مناسبی همراه بوده و در حال حاضر بیش از 30 آموزشگاه بخش خصوصی و آزاد در سه بخش مرکزی، تولمات و بخش میرزاکوچک فعالیت می‌کنند، گفت:’ هدف از اين آموزش، افزايش توانمندي علمي و عملي، تربيت نيروي انساني ماهر، ايجاد شغلي هدفمند وپايدار و ارتقاي مهارت و دانش براي افراد شاغل، دانش‌آموزان و فارغ التحصيلان است.

نصرت طلب تصریح کرد: فراهم کردن فضاي آموزشي مناسب، كارگاه‌هاي مجهز به تجهيزات و امكانات بالقوه، بهره‌مندي از اساتيد و مربيان مجرب و توانمند، برگزاري آزمون‌هاي كتبي و عملي و ارزشيابي مهارت آموزان از جمله شاخص‌های این مرکز است.

وی با اشاره به فعاليت‌هاي آموزشي در بخش‌هاي مختلف، خاطرنشان کرد: كارگاه‌هاي ثابت مستقر در دو گروه بالغ بر 13 کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف آموزشی مانند آموزش در پادگان، زندان، روستا، صنایع و دانشگاه است.

نصرت طلب آظهار کرد: آموزش در زندان به منظور ارتقاء رشد فرهنگی و مقابله با بزهکاری و پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان به اعمال گذشته پس از آزادی از زندان و نیز بوجود آوردن فرصت‌های شغلی پس از خروج از زندان است.

وی افزود:طرح آموزش زندانیان توسط تیم‌های سیار در زندان‌های برخی شهرها و در رشته‌هایی چون سیم پیچی موتور، لوله‌کشی آب سرد و گرم و برق، تعمیر موتورهای بنزینی، قالیبافی و خیاطی به اجرا در می‌آید.

نصرت طلب با اشاره به طرح‌های مهم قابل اجرا در شهرستان، گفت: مهارت آموزي در محيط كار واقعي(استاد شاگردي)، ایران مهارت، مسابقات ملي مهارت، كارورزي دانش‌آموزي و دانش‌آموختگان دانشگاهي، شورای مهارت (اهداف شورای مهارت/ توسعه و تقویت آموزش‌های مهارت پروری است) از جمله طرح‌های قابل اجرا در شهرستان است.

وی تصریح کرد: افتتاح و راه اندازی کارگاه آسانسور، کارگاه صنایع چوب، راه‌اندازي آزمون آنلاين مركز، پيگيري، اختصاص و جذب اعتبارات شهرستانی و استاني، پيگيري و جذب اعتبارات ملي در راستاي توسعه مركز و تجهيزات كارگاه، پيگيري و اخذ سه دستگاه خودرو براي كارگاه ميكانيك خودرو از جمله فعالیت‌های ما است.

نصرت طلب خاطرنشان کرد: در نظر داریم با توجه به اینکه شهرستان صومعه‌سرا پایلوت تولید چوب صنوبر در کشور است، کارگاه صنایع چوب را در شهرستان به بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: امروزه كسب مهارت و آموزش براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي جوانان مورد تأكيد است و یک ضرورت به حساب می‌آید نه اختیار که باید از ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی افراد فاقد مهارت و جویای شغل استفاده کرد

نصرت طلب افزود: در راستای ارتقای مهارتی، آموزش‌های هدفمندی را برگزار می‌کنیم و قصد داریم تا آموزش‌ها را بر اساس نیازهای جامعه ارائه کنیم و امیدواریم دولت، کارآفرینان، والدین و جوانان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شغلی و ارتقاء مهارت، بعنوان یک سرمایه گذاری پایدار برای آینده نگاه کنند.

نصرت طلب گفت: سفارش پذیری آموزش‌های مهارتی، مشارکت ذی نفعان در اجرای برنامه‌های مهارتی یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار است که در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید کمک کرد تا روستائیان از آموزش‌های مهارتی وخدمات رایگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

نصرت طلب خاطرنشان کرد: هر ساله بر اساس تقويم رسمي كشور 6 مرداد به عنوان روز ملي كارآفريني و ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه اي نامگذاري شده است كه اين مرکز نيز در راستاي انجام رسالت خود و بزرگداشت هفته مهارت همچون سنوات گذشته اقدام به برنامه‌ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي کرده است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.