×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
اختلاف چشم‌گیر بانک‌ها در محاسبات سود تسهیلات و سپرده‌گذاری‌

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری درخصوص سود بالای سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری خصوصی، اظهار داشت: سود سپرده گذاری در موسسات مالی و اعتباری بر روی کاغذ چشم گیر است اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود 20 درصدی در موسسات مالی و اعتباری در شرایطی که وام دریافت کنید یا بخواهید سود سپرده‌گذاری خود را بگیرید متفاوت است، گفت: با مقایسه انجام شده بین این دو نوع سود اختلافاتی به چشم می‌خورد که تعجب برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر اگر 100میلیون تومان سپرده‌گذاری کنید و همین مقدار را سپرد گذاری کنید مشاهده می‌کنید که چه تفاوتی وجود دارد، اضافه کرد: قانون بانک‌داری جمهوری اسلامی در خصوص ضمانت‌های بانکی باید اصلاح شود تا در صورت عدم بازپرداخت وام توسط وام‌گیرنده ابتدا به دنبال خود فرد مورد نظر باشند نه ضامن.

دلخوش اباتری، ادامه داد: نرخ محاسبات را چه کسانی تعیین می‌کنند چرا ضامن باید برای ضمانت یک وام 25 میلیون تومانی 120میلیون تاوان دهد، ضامن باید تاوان بدهد اما به اندازه خودش.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ابهاماتی در قانون بانک‌داری کشور وجود دارد که باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: بانک در جمهوری اسلامی نباید بنگاه اقتصادی باشد، بانک‌ها باید درآمد داشته باشند اما نه به این اندازه که یک شبه در بهترین چهار‌راه‌های تهران و سایر شهرها شعبه بزنند، این نوع رفتارها صحیح نیست.

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.