×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
تجربه متفاوت روز خبرنگار در صومعه‌سرا

هفدهم مردادماه به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار متعهد و شجاع, شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است. این روز فرصت ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاش های صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل آید.

در این راستا فرماندار و شهردار صومعه‌سرا در مراسمی جداگانه از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اين شهرستان، تجليل كردند و خبرنگاران امروز شاهد متفاوت‌ترین مراسم گرامیداشت روز خبرنگار بودند؛ جایی که چهره‌ها همه زیرماسک بود.

«سیدجلال سیدمحمدی» که خود که یکی از فعالان رسانه‌ای است و قشر خبرنگار را به خوبی درک می‌کند از زمانی که سکان فرمانداری این شهرستان را به دست گرفت، تا کنون در مناسبت‌های مختلف نشست‌های خبری و صمیمی زیادی را با اصحاب رسانه برگزار کرده است.

فرماندار صومعه‌سرا با وجود اینکه مشغله کاری فراوانی دارد اما همیشه دست خبرنگاران را گرفته و هیچ‌گاه درب اتاقش بر روی این قشر بسته نیست، اما در حالی که همه جا اسم از برگزار نشدن روز خبرنگار به دلیل شیوع ویروس کرونا بود، این فرماندار پرتلاش شهرستان جشن روز خبرنگار را در رستوران پرستو با حضور بیش از 30 خبرنگار برگزار کرد.

این جشن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای برگزار شد که لبخند رضایت بر لبان خبرنگاران حاضر نقش بست و حاشیه‌ای از خود به جای نگذاشت.

سیدمحمدی در این مراسم اظهار کرد: خبرنگار سرباز عرصه دانایی و پیشروتر از همه آحاد جامعه در خاکریزها، ناهمواری‌ها، اتفاقات و روزآمدی‌های جامعه قرار دارد و قلمش به مثابه اسلحه است.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: در این روزهای سخت، خبرنگاران عرصه اطلاعات همانند مدافعان سلامت در سنگرهای رسانه بوده‌اند و به اطلاع‌رسانی جامعه، تبیین و تشریح روند پیشروی این بیماری می پرداختند.

وی گفت: شما با قلم‌های سالمتان سلامت افکار را پدید آوردید و با حضور به موقع و درست خود مانع از انتشار خبرهای ناصواب و ناصحیح گشتید.

همچنین مراسم تجلیل روز خبرنگار توسط شهرداری و شورای شهر صومعه‌سرا با حضور 25 خبرنگار در محل شهرداری برگزار شد.

«میثم کیانی‌فرد» ضمن عرض تبریک و گرامیداشت شهدا رسانه و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: عشق و علاقه اصحاب رسانه به این حرفه سبب شده است بدون حقوق در سخت‌ترین شرایط کار کنند.

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه اگر خبرنگاران و تلاش و همکاری این قشر سختکوش نباشد همه کارها به صورت ابتر می‌ماند افزود: رسانه‌‌ها با بیان ضعف‌‌ها و انتقادات فرصت خدمت رسانی بیشتر مسئولان به مردم را فراهم می‌‌کنند.

«مجید صانعی» رییس شورای شهر صومعه‌سرا با بیان اینکه باید از انتقادات سازنده خبرنگاران استقبال کرد گفت: اصحاب رسانه نیز علاوه بر بیان مشکلات و مطالبات مردمی می‌توانند راهکارهای حل آن را نیز پیشنهاد دهند.

در پایان این مراسم به پاس زحمات و تلاش‌های شبانه روزی خبرنگاران شهرستان صومعه‌سرا با اهدای لوح از آنها تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.