×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
ترویج فرهنگ عاشورا با برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در سطح بقاع متبرکه

«حمید رحیمی» با تسلیت پیشاپیش فرا رسیدن ایام عزاداری خامس آل عبا(ع) اظهار کرد: شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی جاری در کشور بوده است.

رییس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» همزمان با فرا رسیدن ایام محرم در این شهرستان آغاز می‌شود، افزود: این طرح همچون سنوات گذشته در کلیه بقاع متبرکه شهرستان با حضور عاشقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به منظور جهت‌دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات و همچنین استفاده کامل از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ایام محرم و ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی می‌توان فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت را ترویج کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از نهم شهریور آغاز می‌شود و تا نهم  آبان ادامه دارد، اظهار کرد: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام اجرا می‌شود.

رییس اوقاف و امور خیریه شفت افزود: با توجه به ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» عصر دوشنبه (11شهریور)  مصادف با دوم محرم‌الحرام باحضور هیات امنا، خادمین و مدیران فرهنگی در آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم(ع) شفت برگزار می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه با اشاره به همایش شیرخوارگان حسینی اظهار کرد: این همایش همزمان با سراسر کشور روز جمعه (15شهریور) در بقعه متبرکه سید یعقوب گوراب با حضور پرشور مادران و فرزندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه «احلی من العسل» همایش نوجوانان حسینی‌(ع) شنبه (16 شهریور) مصادف با هفتم محرم‌الحرام در بقعه متبرکه سیدابراهیم کلاشم و همچنین برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی در شفت افزود: اقدامات لازم درخصوص، آماده‌سازی و زمان‌بندی مناسب برای حضور و تردد دستجات عزاداری در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین تدابیر لازم برای تفکیک محوطه خواهران و برادران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت و دفاتر مشاوره و پاسخگوئی به مسائل شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورا در سطح بقاع متبرکه فعالیت ویژه خواهند داشت.

رییس اوقاف وامور خیریه شفت گفت: محتوای اصلی سخنرانان در شب تاسوعا به بحث تاریخی عدم پذیرش امان‌نامه ارسالی از سوی سپاه کفر، توسط حضرت ابوالفضل العباس و فرمایش حضرت امام (ره) که دقیقاً الگو برداری از مکتب و سیره آن حضرت می‌باشد، است.

رحیمی تصریح کرد: خیمه‌های معرفت در امامزادگان مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با ایجاد غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، غرفه عفاف و حجاب، غرفه تبلیغ چند رسانه‌ای و غرفه ویژه‌ی «همه واقف باشیم» راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز ظهر و عصر در روزهای تاسوعا و عاشورا در صحن و یا محوطه‌ امامزادگان و بقاع متبرکه بصورت باشکوه برگزار می‌شود.

رییس اوقاف و امور خیریه شفت اظهار کرد: مراسم عزاداری حضرت سید الساجدین(ع) که مصادف است با شب سوم شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارشان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص صورت می‌گیرد.

رحیمی افزود: همایش رهروان زینبی(سلام‌الله علیها) ویژه بانوان مصادف با 12 محرم الحرام در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.