×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
جهاد کشاورزی علل فروش نهاده های دامی در بازار آزاد را بررسی کند

«ابراهیم انصاری» در گفت‌وگو با خبرنگار میرزا کوچک نیوز  اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان صومعه‌سرا به عنوان قطب تولید مرغ در سطح کشور است اما در روزهای اخیر موضوع کشتار و توزیع مرغ در سطح شهرستان به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی و غیر فنی از سوی مسولان دست اندرکار به صورت دانسته یا ندانسته دچار چالش‌هایی شده که قطعا مسئولیت این اقدامات برعهده مسئولین تصمیم گیرنده است.

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا افزود: در راستای جلوگیری از هر گونه اقدام که موجب خلل در امر بازار و یا منجر به تعطیلی کشتارگاه این شهرستان شود، ضرورت دارد تا اقداماتی در مورد حفظ و رعایت حقوق عامه از اول آذر ماه انجام گیرد.

وی گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان مکلف است لیست کلیه مرغدارانی که نسبت به دریافت نهاده دامی از سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی اقدام کرده‌اند را به صورت روزانه به اتحادیه تعاونی مرغداران شهرستان تحویل دهد.

انصاری تصریح کرد: کلیه مرغداران (اعم از تعاونی یا شرکت زنجیره‌ای و مستقل) در راستای دریافت مجوز حمل ابتدا می‌بایست به تعاونی مرغداران مراجعه و سهمیه تخصیصی و یا تعهد شده خود به نیاز روزانه شهرستان را اختصاص بدهند و تاییدیه مربوط به این امر را دریافت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا با اشاره به اینکه پس از تاییدیه تعاونی مرغداران، از ناحیه دامپزشکی شهرستان مجوز صدور حمل مرغ از مرغداری صادر می شود خاطرنشان کرد: در این مجوز که اعتبار آن ۴۸ساعت خواهد بود، میزان و محل کشتارگاه صراحتا مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: حمل مرغ زنده از سطح شهرستان چه مربوط به شرکت‌های چند منظوره و چه شرکت تعاونی بدون اختصاص سهمیه شهرستانی و داشتن مجوز از دامپزشکی ممنوع است.

انصاری با بیان اینکه کلیه مراجع انتظامی و نیز پلیس راه در مسیرهای مربوطه نسبت به بررسی موضوع مجوز، مقصد حمل و… اقدام خواهند کرد افزود: چنانچه شرایط موصوف وجود نداشته باشد، از حمل جلوگیری شده و بر حسب ضرورت نسبت به انتقال آن به کشتارگاه جهت اقدامات آتی اقدام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا گفت: جهاد کشاورزی شهرستان مکلف است در خصوص علت اینکه نهاده دامی که تمام آن با ارز دولتی وارد شده است بررسی و پیگیری کند که چرا این نهاده در بازار آزاد و با قیمت چند برابری به فروش می رسد؟ یا عده‌ای خارج از سامانه و خارج از شبکه، دسترسی به نهاده دامی دارند که نهاده دولتی را به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند یا اینکه با دریافت نهاده به جای جوجه‌ریزی نسبت به فروش آن در بازار می کنند؟ و یا … که در این زمینه گزارش لازم را ظرف یک هفته برای پیگیری تهیه و به دادستانی ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین با افرادی که درصدد اخلال در امر بازار چه از طریق اخلال در امر توزیع نهاده دامی یا سواستفاده از وضعیت موجود باشند با تشکیل پرونده اقدامات قضایی به عمل خواهد آمد.

خبر از عقیل گنجه

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.