×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حماسه ۸ دی مردم گیلان در تاریخ انقلاب ماندگار است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش طلایه‌داران بصیرت که صبح سه شنبه همزمان با سالروز یوم الله هشتم دی برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تقارن آن با سالروز حماسه هشت دی مردم رشت اظهار کرد: در تقارن بعضی حوادث با یکدیگر حکمتی نهفته است.

وی افزود: دین پیامبر (ص) را باید در مکتب امام جعفر صادق (ع) جستجو کرد و آنها که مسلمانان واقعی هستند باید از مکتب جعفری الگو بگیرند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه دشمن شناسی یکی از خصایص بارز مکتب جعفری است، تصریح کرد: کسانی که دیندار واقعی هستند باید دشمنان را شناخته و در حوادث مختلف با بصیرت رفتار کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بصیرت در وقوع بسیاری از حوادث نقش مهمی را ایفا می کند افزود: در برهه های مختلفی از تاریخ حوادثی رخ داده که نقش بصیرت در آن بسیار بوده و از طریق همین بصیرت داشتن سره از ناسره جدا شده است.

وی با اشاره به واقعه عاشورا گفت: در قیام امام حسین (ع) این افراد با بصیرت بودند که توانستند راه خود را در صف یاران امام ادامه داده و به سعادت برسند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: بصیرت در دین همانند راهنمای راه برای دینداران در مسیر شناخت حق است از باطل است.

«تقلب»؛ رمز فتنه ۸۸

وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ تصریح کرد: راهبرد نظام اسلامی در شرایط امروزی وحدت است و دشمن نیز با تاکتیک «تفرقه» با این راهبرد در جنگ است.

دادستان کل کشور افزود: هرچند سازو کار قانون سالم بودن انتخابات را تضمین کرده است ولی، دشمنان قصد دارند انتخابات را زیر سوال برده و همچون سال ۸۸ از واژه تقلب به عنوان رمز «فتنه» استفاده کنند.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: در همان سال ۸۸ نیز دشمن از این رمز برای ایجاد تفرقه و آشوب در کشور استفاده کرده بود که تا به همین امروز نیز هیچ سندی دال بر تقلب در انتخابات ارائه نشده است.

وی خاطر نشان کرد: هرچند در همان سال مقام معظم رهبری بارها در این باره هشدار دادند که موضوع به بحران تبدیل نشود ولی عده ای باعث تهییج مردم شده و اردوکشی های خیابانی به پا کردند که این ظلمی بود به مردم که نابخشودنی است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم ایران با بصیرت و دشمن شناس هستند تصریح کرد: هرچند دشمن خیال کرده بود که می تواند کشور را دچار بحران کرده و از این آب گل آلود صید خود را داشته باشد ولی، مردم ایران با بصیرت و دشمن شناسی به موقع نقشه های دشمنان را به هم ریختند.

وی در ادامه به حضور به موقع مردم گیلان در صحنه اشاره کرد و گفت: افتخار پشتیبانی از ولایت فقیه همیشه با مردم گیلان بوده و یوم الله هشتم دی ماه برای همیشه به نام مردم این استان در تاریخ کشور ثبت شده است.

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به حماسه نهم دی ماه در سراسر کشور تصریح کرد: حضور پر شور مردم ولایتمدار در حماسه ۹ دی در سراسر کشور به دشمنان نشان داد که مردم ایران دشمن شناس، زمان شناس و با بصیرت هستند و به فتنه گران اجازه تاخت و تاز را نمی دهند.

وی تاکید کرد: امروز و در آستانه انتخاباتی دیگر باید از درس هایی که فتنه ۸۸ به ما داد عبرت گرفته و مانع از ایجاد تفرقه توسط دشمنان شویم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.