×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
دستور رئیس قوه قضائیه برای تسهیل صدور مجوز کسب و کارها

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان همدان اظهار کرد: این سفر باید زودتر انجام می شد و در شرایط رعایت اصول بهداشتی در رابطه با کرونا تلاش شد تا با کمترین ظرفیت جلسات را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم امروز در پرتوی تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تولید است که در این‌ رابطه نشستی را با مدیران و برخی از تولیدکنندگان داشتیم و با حضور مسئولان اجرایی و استاندار محترم موانع و مشکلاتی مطرح شد که بخشی از این مشکلات به نظر ما حتما در استان قابل رفع‌ و برخی دیگر نیز در مرکز قابل حل است. مجموعه این اقدامات می تواند به رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان حتما کمک کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بازدیدی که از کارخانه صنایع غذایی داشتیم گواه بر همین بود که باید اقدام متفاوتی انجام داد که ما در آنجا اعلام کردیم ظرف یک ماه کارخانه کیوان راه بیفتد. برداشت ما بر اساس صحبت هایی که با مسئولان استانی و‌ استاندار محترم داشتیم این است که ظرف 10 روز‌ آینده چرخ های تولید این کارخانه به حرکت بیفتد و‌ ان‌شاالله روز‌ به روز رونق پیدا کند.

رئیس دستگاه قضا افزود: ما مجاز نیستیم تعطیلی مجموعه تولیدی که با همه امکانات امکان فعال شدن آن وجود دارد را مشاهده کنیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: تصمیماتی نیز در رابطه با جلسه مربوط به کارآفرینان و سرمایه گذاران به منظور رفع موانع داشتیم که هر کدام را پیگیری کردیم و‌ امیدواریم موضوع رفع موانع تولید‌ به صورت جد عملیاتی دنبال شود.

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت حفظ ذخایر و ثروت‌های‌ استان همدان تاکید کرد و گفت: بخش‌های مربوطه باید در این رابطه به صورت فعالانه عمل کنند. مثلاً در رابطه با مسئله اراضی و تغییر کاربری اراضی مقرراتی داریم که در این مورد در آنجایی که می‌شود برابر مقررات تغییر کاربری انجام شود، ما به سهولت افراد، اشخاص، کشاورز و فعال اقتصادی را نباید متخلف تلقی کنیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: مسئولان اجرایی و دستگاه‌هایی که در این رابطه مسئولیت دارند و کمیته‌های مربوط به مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی در آنجایی که ممکن است به شکل قانونمند اقدام کنند تا مردم در انجام یک فعالیت اقتصادی و یا در انجام یک کار کشاورزی به سهولت متخلف تلقی نشوند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: مسئولین مربوطه باید راه‌های قانونی را بگشایند تا با گشودن این راه های قانونی مردم، دست اندرکاران و فعالان اقتصادی و کشاورزی متخلف تلقی نشوند؛ باید در این خصوص ساز و کاری وجود داشته باشد که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما نباید راه‌ها و گشایش‌هایی که به لحاظ قانونی در اختیار داریم را انجام ندهیم تا بر اساس این انجام ندادن، مردم متخلف تلقی شوند، گفت: یک کارآفرین چرا باید برای گرفتن یک مجوز به 18 مرکز و ساختمان مراجعه کند و با مراکز مختلف تماس بگیرد و مدت ها معطل بماند و در نهایت دچار پشیمانی شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه موضوع کسب و کار و تسهیل راه ها برای مردم و فعالان اقتصادی را باید حتماً در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: در این رابطه گفته‌ایم بازرسی کل کشور کار را دنبال کند و مسئولین اجرایی نیز دنبال کنند تا مسئله فضای کسب و کار و تسهیل دسترسی به مجوزها دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین گفت: 25 نفر از همکاران ما در سطح استان همدان مشکلات استان را بررسی کردند و در جلسه‌ای که با مسئولان قضایی استان همدان داشتیم هم نیاز ها و هم راهکارها مطرح شد و مبلغ 110 میلیارد تومان از بودجه قوه قضاییه و بودجه عمومی و منابع استانی اختصاص دادیم تا با این مبلغ در وهله اول مشکلات سازمان زندان‌ها به ویژه در خصوص اشتغال زندانیان حل شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال زندانیان گفت: همکاران در سال گذشته تلاش کردند میزان اشتغال زندانیان را از 15 و 20 درصد به 50 درصد برسانند و امسال نیز برنامه دارند تا مسئله اشتغال زندانیان را به 80 درصد برسانند و این کار قابل انجام و دستیابی است. هرچه اشتغال زندانی بیشتر شود می‌تواند در بازاجتماعی کردن زندانیان موثر باشد. زندان های ما باید به مرکز نیکی ها تبدیل شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: همچنین به منظور رفع مشکلات پزشکی قانونی در این استان و شوراهای حل اختلاف و یا برخی از دادگستری ها این مبلغ اختصاص داده شد که امیدواریم بتواند مقداری از مشکلات بخش های مختلف دستگاه قضایی را بکاهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: ارتباط با جوانان، دغدغه مندان و نخبگان یکی از ضرورت های کاری ماست و این ارتباط مبارک است؛ چرا که جوانان دغدغه هایی دارند که دغدغه های جامعه و کف خیابان است و اطلاع از آنها برای مسئولین ذیربط و همکاران ما می‌تواند مفید فایده شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.