×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
دهیاران در شناسایی و انتقال مشکلات نقش غیرقابل انکاری دارند

علی فتح اللهی بعداز ظهر یکشنبه در نشست مشورتی با بخشداران و دهیاران سه بخش صومعه سرا که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نشست ها در راستای طرح و بیان موضوعات و مسائل مختلف در  این بخش ها و ارائه راهکار ، مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نقش دهیاران در شناسایی و انتقال مشکلات حوزه روستایی خود غیرقابل انکار است، گفت: باید در راستای توسعه روستاها از ظرفیت دهیاران بهره گیری شود.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی های روستایی، گفت: مشخص بودن جایگاه ها، نوع امکانات، تعداد نیروها و نوع بهره برداری از ظرفیت این تعاونی ها باید شناسایی و مشخص شود.

وی در ادامه همچنین تأکید کرد: باید فعالیت های این شرکت های تعاونی نیز در طول سال بررسی، ارزیابی و گزارش شود.

فتح اللهی با تأکید براینکه اقدامات لازم در حوزه خودکفایی دهیاری ها نیز در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: تدوین برنامه در این حوزه سبب می شود تا مدیریت دهیاری ها دارای نظم و انضباط بیشتر بوده و در اجرای برنامه های خود با مشکل کمتری مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید خود را برای مواجه با هر شرایطی آماده کنند، یادآورشد: این آمادگی در سطح روستاها با توجه به شرایط خاص این مناطق از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه برای پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باید اقدامات لازم در حوزه اشتغال زایی و ایجاد درآمد پایدار برای روستائیان تلاش شود، افزود: باید برنامه ریزی لازم در زمینه توانمندی سازی روستائیان از سوی دهیاری ها صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط شهرستان صومعه سرا در حوزه های مختلف به ویژه به عنوان یک مسیر ترانزیتی، اظهار کرد: باید از این پتانسیل ها در جهت جذب و ماندگاری گردشگری در شهرستان و ایجاد فرصت های شغلی بهره برداری کنیم.

فتح اللهی همچنین با اشاره به اجرای طرح مجتمع های خدماتی بین راهی با زیربنای حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر ، گفت: در سطح شهرستان صومعه سرا می توانیم با ایجاد این فضاها زمینه اشتغال و درآمد و رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان باید کاربردی و عملیاتی باشد، گفت: برگزاری جلسات و تعیین مصوبات بدون عملیاتی و اجرایی شدن هیچ فایده ای ندارد.

منبع خبر : مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.