×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
رئیس جمهور باید در قبال بی‌کفایتی “تیم اقتصادی دولت” پاسخگو باشد

جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ عدم کفایت تیم اقتصادی دولت مثل روز روشن است بنابراین رئیس جمهور علاوه بر برکناری عناصر ناکارآمد کابینه خود باید با حضور در مجلس به سئوالات متعدد وکلای ملت پاسخ‌های روشنی ارائه دهد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه خود وی نیز از امضاءکنندگان این نامه است عنوان کرد:‌ آمریکا مدتها است یک جنگ بزرگ و تمام عیار اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده‌ است اما در مقابل، تیم اقتصادی دولت برای این هجمه‌ها هیچ سازوکار و برنامه‌ای برای ارائه ندا‌رد.

کوچکی‌نژاد مهار و مقابله سریع با این تهدیدات و حمایت از مردم را از اولویت‌های اصلی نظام دانست و تصریح کرد:‌ نه تنها تاکنون هیچ برنامه و راهبرد اصولی و منظمی را از دولت و تیم اقتصادی‌اش ندیده‌ایم بلکه هر روز شاهد داغ‌تر شدن این آشفته‌بازار اقتصادی هستیم.

دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بی‌اعتناست

وی بی‌توجهی دولت به برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت:‌ در شرایطی که سال‌هاست مقام معظم رهبری نسبت به این مقوله مهم تأکیدات فراوانی داشته‌اند اما دولت نه‌تنها هیچ گامی در این عرصه بر نداشته بلکه نسب به آن کاملاً بی‌اعتنا است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در رأس مدیریت قرار بگیرد افزود:‌ در حال حاضر رئیس جمهور به‌جای سکانداری در این هدف راهبردی مهم،‌ عملاً فرماندهی را به معاون خودش تفویض کرده است.

کوچکی‌نژاد به گله‌‌مند بودن مقام معظم رهبری در مورد نحوه عملکرد دولت و عدم پیشرفت مناسب طرح‌های اقتصاد مقاومتی ‌اشاره کرد و گفت: دولت و شخص رئیس جمهور به‌علت ضعف‌های فاحش و بی‌کفایتی تیم اقتصادی باید نسبت به مردم و نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

وی موضوعاتی نظیر آشفتگی بازار داخلی و‌ خروج سکه، طلا و ارز از کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ در تمام این مدت آسیب‌های بسیار جدی به بدنه اقتصادی کشور وارد شد به طوری که در خلال این بی‌نظمی‌ها، واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی ‌دچار سرگردانی شدند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ضمن تأکید مجدد بر این نکته که عدم کفایت تیم اقتصادی دولت برای همه مشخص شده است تصریح کرد:‌ در چنین آشفته بازار بی‌قاعده‌ای آحاد مردم متضرر می‌شوند در حالی‌که تنها سودجویان و فرصت‌طلبان میلیاردها تومان سود به جیب می‌زنند.

استیضاح وزرای کار،‌ اقتصاد و وزیر کشور

کوچکی‌نژاد تغییرات اساسی در تیم اقتصادی و کابینه دولت را بسیار ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ اگر رئیس جمهور در راستای منافع به‌حق مردم از این خواسته نمایندگان تبعیت نکند مجلس نیز طرح استیضاح وزرای کار،‌ اقتصاد و حتی وزیر کشور را به‌زودی کلید خواهد زد.

وی با تأکید بر این مطلب که دولت در این شرایط ویژه کنونی باید تکلیف خود را کاملاً مشخص کند عنوان کرد:‌ انتظار داریم رئیس جمهور علاوه بر برکناری تعدادی از وزرای ناکارآمد کابینه خود در صحن علنی مجلس جهت پاسخ به سئوالات متعدد نمایندگان و وکلای قانونی ملت حاضر شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ‌با بیان اینکه امروز امید تمام مردم به مجلس و تصمیمات آن است اظهار داشت:‌ انتظار داریم نمایندگان در مورد استیضاح وزراء همراهی لازم را داشته باشند زیرا عدم موفقیت در این قضیه مطمئناً جایگاه مجلس را در اذهان عمومی زیر سئوال می‌برد.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.