×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ساختارشکنی محتوای مثبت دارد نه منفی/خبرنگاری و کار رسانه آرمان و اعتقاد و عشق است

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از فارس،عزت‌الله ضرغامی امشب در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات در سالن شهدای ناجا رشت بابیان اینکه از حضور  در جمع اصحاب رسانه بسیار خرسندم، اظهار کرد: خبرنگاری و کار رسانه شغل نیست بلکه آرمان و اعتقاد و عشق و علاقه‌ای خاص است.

وی گفت: حسب حضور در هر کاری نیازمند درآمد است و کلاً در حوزه خبرنگاری هرگز به آنچه شایستگی آن را داشتند نرسیدند که از مظلومیت شماست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آنچه باعث ثابت‌قدم ماندن و کار برای افکار عمومی می‌شود آرمان و راهبردی است که با عشق و تمام وجود پا در این عرصه گ داشته‌اید.

ضرغامی بابیان اینکه کار اصحاب رسانه انتقال خبر و پیام است، افزود: باید پیام موفق باشد در اصطلاح ارتباطات ارتباط موفق به پیامی می‌گویند که از طرف گیرنده جذب و موجب تغییر رفتار مثبت در جهت پیام منتقل شود و اگر این‌گونه نباشد ناموفق است.

وی بیان کرد: بسیار از کارهای شعاری و تبلیغاتی دیگر معنای واقعی پیام نیست اگر چندین ساعت صحبت بدون توجه کسی کردید فایده‌ای ندارد و اگر کسی علی‌رغم توجه بازهم خنثی بود یا نتیجه عکس گذاشت این پیام به‌درستی انتقال پیدا نکرده است‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه گاهی یک پیام کوتاه کار چندین منبر و گزارش را می‌کند افزود: کار رسانه‌ای کار کارمندی نیست که دچار روزمرگی شود و در بسیاری رسانه‌های حکومتی نسبت به خبرنگاران آزاد و علاقه‌مند شاهد هدر رفت بودجه و منابع هستیم که دارای جذب حداقلی هستند.

ضرغامی با انتقاد از برخی آمارهای مجازی در فضای مجازی بیان کرد: ارائه آمار غلط و گزارش نادرست منجر به تصمیم‌گیری ناصحیح در عرصه اجرا می‌شود و ممکن است به‌هیچ‌وجه کارآمدی نداشته باشد.

وی با تبیین رسانه تراز تصریح کرد: برای کار خوب رسانه‌ای تا ساختارشکنی نشود کار جلو نمی‌رود و ساختارشکنی لازمه و شرط اصلی تحول است.

عضو شورای عالی انقلاب بابیان اینکه فحش به مقدسات و مسئولان ساختارشکنی نیست افزود: ساختارشکنی محتوای مثبت دارد نه منفی؛ و رهبر انقلاب در بازه واژه دگراندیش فرمود که این واژه کلمه بدی نیست که شما این‌گونه صحبت می‌کنید و هرکسی نسبت به کس دیگر دگراندیش است.

ضرغامی از شهید آوینی به‌عنوان تصویرگر دگراندیش یادکرد و گفت: شهید آوینی اگر با همان تصاویر تکراری و روال همیشگی کار می‌کرد هرگز شهید آوینی نمی‌شد و ملاصدرا هم به همین ترتیب به دگراندیشی و ساختارشکنی توانست تفکر جدید در فلسفه وارد کند.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که از ساختارشکنی با حرفی سطحی به سران نظام تولید می‌کند این‌که کاری دارد که با حمایت پشت‌صحنه به دنیا بگویند انقلاب شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: همین دیشب آمریکا با پیشنهادی که به سران امنیت داد مفتضح شد، ایرانی که چهار دهه خودش زخم‌خورده این جنایات است و شمایی که با ایجاد داعش خودتان روی هرچه سرکوبگر را سفید کرده اید.

ضرغامی با اشاره به حوادث فتنه 88 افزود: آن‌هایی که بعد از به رهبر انقلاب راهشان را از آشوبگران جدا کردند در بدنه انقلاب هستند و مردم نیز در 8 و 9 دی موضوع را جمع کردند.

وی بابیان اینکه ساختارشکنی نگرانی دارد ولی باید انجام بگیرد افزود: اطاعت کورکورانه از گذشتگان و بزرگان بر اساس کلام آیت‌الله مطهری همیشه خوب نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اطاعت کورکورانه از گذشتگان و بزرگان بر اساس کلام آیت‌الله مطهری همیشه نتیجه مطلوب ندارد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فتنه که منتج به ایجاد گردوغبار، حق و باطل می‌شود، نقش برخی خواصی که مردم آنان را قبول دارند حرف دیگری می‌زنند و مردم هم فریب می‌خورند.

ضرغامی با اذعان به اینکه تشخیص امنیتی یک دستورالعمل رسانه‌ای نیست گفت: نمی‌توان به رسانه‌های انقلابی گفت چگونه رفتار کنند، زیرا آن‌ها می‌دانند که چگونه مسئله را تبیین کرده و عمل نمایند.

وی بابیان اینکه خبرنگاران مسئله یابند نه مسئله‌ساز گفت: رسانه‌ها باید کار روشنفکری، تبیین موثر، شفاف و اثربخشی که دردی را از کشور دوا کند انجام دهند و مسئله‌سازی دردی دوا نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود سگ‌ها باز باشند و سنگ‌ها بسته اظهار کرد: من مخالف دستگاه‌های اطلاعاتی و دسته‌بندی‌های امنیتی نیستم بلکه در مواقعی کاملاً صورت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: وقتی چند نفر هم‌زمان کاری مشترک برای فتنه‌انگیزی انجام می‌دهند حکایت از برنامه‌ای طرح‌ریزی‌شده دارد.

وی با اذعان به اینکه ما نیروی ضد شورش نداریم و همین نیروهای انتظامی و مأموران کلانتری توانست فتنه اخیر را با کمک مردم جمع کند تصریح کرد: رویکرد این دوره ناجا با توجه به افکار عمومی علیرغم اهانت و سنگ‌اندازی و گاهاً فحاشی که به آن‌ها شد، بزرگواری، متانت و بر اساس دستورالعمل نرم توانستند این فتنه را با موفقیت خنثی کنند.

ضرغامی با اشاره به سخنان رهبری معظم نظام مبنی بر اینکه مردم از رکود، تورم، گرانی و بیکاری گله‌دارند گفت: مردم به معنای واقعی انقلاب را برای خود می‌دانند و پاسدار آن خواهند بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: مردم می‌گویند که ما انقلاب را قبول داریم اما دلیل نمی‌شود که از عملکرد مسئولان نیز رضایت داشته و اعلام خرسندی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده مطلوب کرد گفت: در کنار غفلتی که برای پیام‌رسان داخلی انجام دادیم آن پهنای باند را برای پیام‌رسان داخلی خرج می‌کردیم تا امروز به مشکل برنمی‌خوریدم

وی با بیان اینکه روی شبکه ملی اطلاعات، باید نیازهای مجازی کسب‌وکار مجازی انجام شود تصریح کرد: برخی می‌گویند در شبکه پیام‌رسان داخلی اگر حضور پیدا کنید همه حرف‌ها و پیام‌ها را کنترل می‌کنیم که ازنظر من برای ترغیب مردم به استفاده از پیام‌رسان داخلی، به مردم قول و اطمینان دهند که اگر پیان رسان داخلی تحت نظارت دولت انجام شود هیچ شنودی صورت نمی‌گیرد مگر در مواقع امنیتی که منجر به کشتار مردم است نه اینکه بگویند پیامبر با شنود مخالف بود درحالی‌که شنود اگر هم باشد که فقط در مواقع خیلی خاص است به درخواست وزارت اطلاعات بوده که در بسیاری مواقع دستگاه قضا آن را رد می‌کند.

ضرغامی با بیان اینکه اظهارنظر بنده، به‌عنوان یک کارشناس رسانه‌ای است گفت: من سه سال قبل مطلب مفصلی نوشتم و 40 مورد به بزرگان کشور در خصوص مفاسد اقتصادی انتقال دادم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسبت به الیگارشی محفلی، خانوادگی و باندی هشدار دادم خاطرنشان کرد: چند وقت اخیر نظام پارلمانی را پیشنهاد می‌دادند و نظامی که ساختار پارلمانی ندارد تبدیل به یک نظام الیگارشی می‌شود و باندبازی پست‌های مهم کشور را در برمی‌گیرد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.