×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن برای مددجویان ‌کمیته امداد گیلان

به گزارش میرزاکوچک نیوز علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ ساخت 2 هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی از اولویت‌های‌ ‌مهم کمیته امداد امام خمینی(‌ره) گیلان است به‌طوری که بلافاصله در صورت تأمین اعتبار 60 میلیارد تومانی پروژه،‌ عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(‌‌ره)‌ استان گیلان عنوان کرد: سیاست‌های کلی کمیته امداد گیلان در راستای محرومیت‌زدایی،‌ شناسایی و انجام حمایت‌های لازم از اقشار محروم است و برای این کار فعالیت‌های خود را در سرفصل‌ها و حوزه‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی متمرکز کرده است.

محمدی با اشاره به نگاه ویژه به مناطق محروم استان گیلان افزود:‌ در حال حاضر از مجموع 16 شهرستان تعداد 12 شهرستان گیلان دارای بیشترین نقاط محروم هستند و کمیته امداد امام خمینی(‌‌ره)‌ در سال 96 اقدامات بسیاری را در جهت خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده انجام داده است.

وی به موضوع تأمین امکانات لازم برای مناطق روستایی اشاره کرد و گفت:‌ برای نخستین بار نگاه ویژه‌ای به موضوع خدمات‌رسانی به اقشار محروم ساکن مناطق روستایی در گیلان شده است به‌طوری‌که توانستیم با موفقیت نسبت به تهیه و توزیع انواع وسایل گرمایشی و سایر امکانات به آن‌ها اقدام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(‌‌ره)‌ استان گیلان ابراز داشت:‌ ورود جدی در حوزه‌های مهمی همچون ساخت مسکن محرومان و اشتغالزایی نیز از دیگر بخش‌هایی است که کمیته امداد گیلان در طول سال 96 با اجرای طرح‌هاح‌ها و برنامه‌های ویژه نسبت به اجرای آن‌ها در مناطق مختلف استان اقدام کرد.

محمدی به تعاملات و همکاری‌های کمیته امداد استان گیلان و سپاه قدس اشاره کرد و اظهار داشت: ‌زدودن چهره محرومیت به‌ویژه از روستاهای محروم نیاز به اعتبارات گسترده‌ای دارد به‌همین خاطر کمیته امداد گیلان همکاری‌های خوبی با مجموعه سپاه و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برقرار کرده است.

وی انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین کمیته امداد امام خمینی(‌‌ره)‌ گیلان و برخی سازمان‌ها را بر‌ شمرد و عنوان کرد:‌ هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهایی نظیر گردشگری،‌ جهاد کشاورزی،‌ حوزه علمیه،‌ آموزش و پرورش که به نوعی با جامعه هدف مورد نظر کمیته امداد ارتباط دارند در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(‌‌ره)‌ استان گیلان تصریح کرد:‌ در سال گذشته اجرای برنامه‌های مورد نظری که تدوین شده بود به‌خوبی انجام شد به طوری که هم در حوزه‌های درآمدی و هزینه‌ای که با تحقق 98 درصدی نیز همراه بود و در بخش اکرام ایتام از برنامه اولیه طراحی شده جلوتر بودیم.

محمدی با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار نفر نیازمند مسکن روستایی در گیلان شناسایی شده‌اند ابراز داشت:‌ امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم و مشارکت خیران بتوانیم نسبت به آماده کردن 2 هزار مسکن روستایی اقدام کنیم و ظرف سال 97 تا 98 پرونده مسکن نیازمندی استان گیلان را ببندیم.

وی با دعوت از همه خیران برای مشارکت در امور خداپسندانه‌ای همچون ساخت مسکن محرومان اظهار داشت:‌ امیدواریم با استقبال خوبی که از طرف خیران اتفاق می‌افتد نه‌تنها رونق خوبی در ساخت واحدهای مسکن محرومان رخ دهد بلکه دیگر شاهد وجود هیچ سرپناه نامناسبی در بین اقشار ضعیف نباشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(‌ره)‌ استان گیلان بیان داشت:‌ اولویت‌هایی که از سوی کمیته امداد برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق محروم روستایی در نظر گرفته و شناسایی شده‌اند به ترتیب شامل ساخت مسکن برای ایتام،‌ زنان سرپرست خانوار و سپس بیماران است.

محمدی با بیان اینکه تعامل با مؤسسات خیریه در دستور کار کمیته امداد گیلان قرار دارد خاطرنشان کرد:‌ کمیته امداد امام خمینی(‌ره)‌ استان گیلان آمادگی دارد جهت ارائه خدمات اثربخش به جامعه هدف مورد نظر خود همکاری و تعاملات لازم را با نهادهای مردمی به‌‌ویژه خیران برقرار سازد.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.