×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
سرقت ناکام از اداره بهداشت نفوت و گلایه کارمندان این اداره از اوضاع فعلی!!!

صبح روز یکشنبه مورخ 23/8/95 یکی از کارمندان که برای باز نمودن اداره و مشغول شدن به انجام وظایفش رفته بود با صحنه عجیب و از دیدگاه خودش ترسناکی مواجع شد. پنجره شکسته اداره و خرابی قسمتی از در بیان گر حادثه ای در شب گذشته بود! کارمند که سراسیمه از این موضوع بود تصمیم گرفت همکار دیگرش بیاید و با او در را باز و به داخل برود. با آمدن همکارش و رفتن به داخل ادراه متوجه آن شدند که سرقت ناکام بوده و عللی باعث این ناکامی بوده.حال مراجع قانونی نیز برای برسی وارد ماجرا شده بودند . شواهدین این حادثه که همسایه های مجاور اداره بودند چنین بیان کردند که هنگام شب صدای ضرباتی به در به گوش میخورد که بعد از مدتی قطع و ناگاه صدای شکسته شدن شیشه به گوشمان آمد که سریعا خودمان را به محل ادراه رساندیم تا ببینم چه شده است که چند فرد را دیدم که تلاش برای ورود به ادراه داشتند که با دیدن ما پا به فرار گذشتن.

photo_2016-11-15_16-23-45photo_2016-11-15_16-23-42
این حادثه بهانه ای شد تا کارمندان این اداره گلایه هایی بکنند که ما با برسی این گلایه ها آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد:
مسلما با شنیدن کلمه خانه بهداشت ناخودآگاه ذهنتان به سمت بهداشت و پاکیزگی می رود.اما باید بیان کنم که تصورتان را در مورد مرکز بهداشت نفوت تغیر دهید.مرکز بهداشت نفوت از نظر ظاهری هیچ گونه شباهتی به یک مرکز بهداشت روستایی با استاندارد های وزارت بهداشت ندارد. از وضع ظاهری که بگذریم وضع کمبود امکانات بدجور کارمندان این اداره را عذاب میدهد.
جالب اینجاست بدانید که چند سال است المک گاز در ورودی این مرکز نصب شده است اما کسی پیگیر اجرای لوله کشی داخلی این مرکز نبوده و با وجود نعمت خدادادی گاز ،کارمندان این اداره از این نعمت محروم و هنوز به سبک سنتی از بخاری نفتی که خود باعث انواع بیماری هایی ریوی میشود استفاده میکنند.

photo_2016-11-15_16-25-33photo_2016-11-15_16-23-26
با برسی حادثه سرقت از این محل دولتی متوجه کمبود امکانات حفاظتی در این محل میشویم که سارقان به خودشان اجازه سرقت از این محل را داده اند. شاید اگر در و پنجره ها دارای حفاظ فلزی و چه بهتر مجهزه به دوربین مداربسته میشد هرگز سارقان به خود اجازه سرقت از اموال دولتی را نمی دادند. کارمندان این اداره از مسئولین خواستار کمک و بهبود بخشیدن به این اوضاع شده اند . باید در نظر گرفت وجود مراکز بهداشت در هر روستا پایگاه سلامت برای خانوار و مرکز آموزش فرهنگ سلامت میباشد.
با آرزوی جامعی پر از سلامتی برای همه هم وطنان
درخواست پیگیری مشکلات این منطقه و دیگر مناطق محروم از مسئولین محترم

 

  1. محمد حبیبی راد

    درجامعه اییکه عصا از کور می دزدند !!! چندی پیش شخص خیری به جهت کاهش درد و الام مستمندان کسمایی قبول زحمت فرمودند تا مبلغ هنگفتی هزینه نموده و یک مرکز خدمات جامع سلامت در روستای کسما احداث نمایند درحین اجرا شخص یا اشخاصی بی وجدان شبانه اقدام به آتش کشیدن ژنراتور جوشکاری پیمانکار نموده وتنها ممر درآمدی یک کارگر زحمتکش را به آتش کشیدند . جامعه مارا چه شده است که اینچنین برای سرقت تجهیزات اولیه خدمات رسانی مثل فشار سنج ، گوشی وترازو …. از در و دیوار بالا میروند . به چه دلیل این همه سیر قهقرایی در اخلاق و رفتار مردمان ما پدیدار گردیده است ؟
    خانه بهداشت نفوت درسال 1364 توسط فرد خیر با مبلغ 450 هزار تومان به مساحت 400 متر احداث گردیده است و بدلیل تیپ نبودن خانه بهداشت ( چون مساحت خانه بهداشت 63 متر است) نگهداری از ساختمان مقرون به صرفه نبوده و به همین دلیل از سال 88 اقدام به دریافت مجوز تخریب ساختمان از گروه تخریب دانشگاه و مسکن وشهرسازی نموده و در سال 1390 مجوز تخریب دریافت گردیده است . متاسفانه در چهار ساله اخیر بدلیل درگیری شبکه بهداشت با احداث 16 خانه بهداشت : لادمخ – پشتیر- نوخاله اکبری- لالم-بهمبر- تنیان بالا – تنیان پایین – کلنگستان -کلیدبر- دهنده -میانده- فشخام – سیاه درویشان – گازگیشه- خراط محله- ملکسر- بودجه لازم برای احداث ساختمان جدید تامین نگردید .خوشبختانه در سال 95 بودجه احداث ساختمان خانه بهداشت نفوت تامین گردیده است و بزودی احداث ساختمان شروع خواهد شد . درضمن وقتی تخریب ساختمان صادر گردید عملیات عمرانی در ساختمان ممنوع بوده و اجازه گازکشی به سیستم داده نمیشود. انشالله با توکل به خداوند منان گسترش و توسعه فضاها های فیزیکی از اولویت شبکه بهداشت ودرمان بوده وامید است بافت فرسوده شهرستان ترمیم گردد

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.