×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
عقب ماندگی گیلان در زیرساخت‌های بهداشت و درمان

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان از رشت، «حیدرعلی بالو » امروز (سه‌شنبه، ۱۲ مهر ) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در سالن اجتماعات مرکز درمانی الزهرا(س) رشت برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با مأموریتی که در حوزه بهداشت و درمان دارد دارای ماهیتی تخصصی و علمی است و در همه زمینه‌ها در زندگی مردم نقش به سزایی دارد.‌

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به دور از سیاست زدگی و دخالت‌های غیرتخصصی خدمات بهتری در حوزه درمان و سلامت به مردم ارائه شود گفت: در تأمین سلامت مردم و جامعه علاوه بر دانشگاه همراهی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها لازم است.‌

 

وی به شهدای سلامت اشاره و اذعان کرد: کادر درمان در بحران کرونا ویروس با ایثار و از خودگذشتگی خدمات لازم را به مردم ارائه داد.

 

بالو با اشاره به اینکه در آینده ادامه پرداخت‌ها از سوی وزارت بهداشت کاهش می‌یابد لذا افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد، تصریح کرد: بخش خصوصی سهم زیادی در حوزه درمان استان دارد اما در مقابل بخش دولتی هر چند از لحاظ نیروی انسانی غنی است اما از لحاظ ساختار فیزیکی عقب ماندگی زیادی داریم و مردم کمبودهای شدیدی به ویژه کمبود تخت در مرکز استان دارند.

 

« ارسلان سالاری» نیز در این مراسم با بیان اینکه طی سه سال اخیر ۱۱۶ پروژه درمانی در استان اجرایی شده است، اظهار کرد: اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های زیربنایی دانشگاه اخذ و قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز بیمارستان‌ها منعقد شده است.

 

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: بیش از ۲۰۰ تخت ویژه و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی گیلان اضافه شد.

 

وی با اشاره به تأمین ۱۷ دستگاه آمبولانس در اورژانس استان و راه اندازی بیش از ۲۰ اورژانس پیش بیمارستانی خاطرنشان کرد: ۱۰ دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان‌ها اضافه شده و امروز بیماران نیازی به مراجعه به مرکز استان ندارند.

 

گفتنی است، در پایان مراسم لوح ادامه فعالیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی به « حیدر علی بالو» اهدا و از زحمات « ارسلان سالاری» تقدیر شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.