×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
فهرست استان‌های صدرنشین در واکسیناسیون

براساس اعلام کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، ۱۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۸ دوز واکسن دوز اول و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و۶۶۹ دوز واکسن دوز دوم به شهروندان تزریق شده است‌ که تا رسیدن به استانداردهای ایمنی جمعی یعنی واکسیناسیون بیش از ۷۰درصد جمعیت، فاصله زیادی دارد.

از سوی دیگر، بررسی روند واکسیناسیون استان‌ها در هفته منتهی به تاریخ ۱۳شهریور نشان می‎دهد که رقم تزریق واکسن در آنها یکسان نیست. بیشتر استان‌ها بین ۲۰تا ۴۰درصد جمعیت هدف خود را واکسینه‌‎ کرده‌اند و فقط تعداد کمی از آنها از جمله کرمان، سیستان‌وبلوچستان و بوشهر به عدد بیش از ۴۰درصد دست یافته‌اند.

هرچند ممکن است این ارقام به‌دلیل آغاز دوباره واکسیناسیون در دوز اول و ادامه واکسیناسیون دوز دوم، کمی بیشتر شده باشد؛ با این حال آماری که مبنای این گزارش قرار گرفته است به ما می‌گوید: کرمان با واکسیناسیون بیش از ۷۰درصد از جمعیت خود، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد و اردبیل که فقط ۱۸درصد از جمعیت واجد شرایطش واکسن دریافت کرده‌اند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد.

قابل ذکر است که سرعت واکسیناسیون در استان‌ها با گذر زمان، بیشتر شده است. با اینکه هفته گذشته به‌دلیل اتمام سهمیه واکسن، استان‌ها ذخیره موجودشان را به تزریق دوز دومی‌ها اختصاص دادند ولی وارد شدن دوباره واکسن در روزهای گذشته می‌تواند به سرعت‌گرفتن روند واکسیناسیون کمک کند، اما در همین شرایط هم بررسی وضعیت می‌تواند به بهبود واکسیناسیون کمک کند.

همشهری

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.