×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
معارف عمیق اسلامی در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام «علی شایان» در ویژه مراسم شهادت حضرت زهرا(س ) که در مسجد جامع صومعه سرا برگزار شد با تسلیت این ایام اظهار کرد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) معارف بسیار عمیق اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، روحی، ظلم ستیز و تعالی بخش دارد.

امام جمعه موقت گوراب زرمیخ با اشاره به نکات تفسیری سوره کوثر افزود: انا اعطیناک الکوثر یعنی ما به تو پیامبر(ص) خیر فروان عطا کردیم و وجود مبارک حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها “خیر کثیر ” هستند.

وی با بیان اینکه همه ائمه معصومین افتخار می کنند که از نسل حضرت صدیقه طاهره هستند گفت: در روایتی امام زمان(عج ) فرموده اند: حضرت زهرا سلام الله علیها، برای من الگوی حسنه هستند “لی اسوه حسنه” ، این عبارت بسیار بلند و پر معنایی است که امام عصر حضرت زهرا(س ) را مانند پدرشان رسول الله معرفی می کنند چرا که قرآن در مورد پیامبر اسلام ص می فرماید: ولقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه.

حجت الاسلام شایان تصریح کرد: اخیرا حنجره های ناپاک و نامبارکی آنچه که سزاوار خودشان است نسبت به ساحت نورانی و مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفته اند که نشان از استمرار بغض و کینه آنان با خاندان آل الله دارد و خود این اقدام ها عامل رسوایی دشمنان حسود و عنود اهل بیت پیامبر(ص) خواهد شد و تا کنون چنین بوده است.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: در حدیثی صحیح السند و واضح الدلاله از معصوم(ع) وارد شده که  هر کس محبت دخترم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها )را داشته باشد و از محبان آن حضرت باشد فردای قیامت در بهشت هم جوار و همسایه ما خواهد بود.

مائده فلاحتکارضیابری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.