×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در صومعه‌سرا افتتاح شد

اولین دوره جشنواره مردمی عمار در سال ۸۹ و در سالگرد تظاهرات 9 دی 88 برگزار شد و حدود بیست اثر، هم‌زمان در۳۰ نقطه از ایران اکران شدند.

جشنواره مردمی فیلم عمار، سال ۸۹ در روزهای ۱۶ و ۱۷ دی در سینما سپیده و به طور همزمان در ۲۰۰ شهر و روستای ایران برگزار شد، دومین دوره جشنواره عمار ۷ الی ۱۳ دی ماه ۹۰ در سینما فلسطین تهران برگزارو سومین دوره جشنواره عمار سوم تا نهم دی ماه سال ۹۱ برگزار شد، جشنواره سوم در چهار بخش مستند، سینمایی، نماهنگ و انیمیشن بود.

چهارمین دوره ۱۳ دی ماه ۱۳۹۲ طی مراسمی در سینما فلسطین آغاز به کار کرد که از این تاریخ به بعد جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان صومعه‌سرا کار خود را رسما آغاز نمود.

اکنون همزمان با شب ولادت حضرت زینب(س) مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور پدر شهید محمدحسین حدادیان، مسئولان استانی و شهرستانی و عموم مردم و جوانان در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد.

* مهمترین نقشه دشمن این است که ما را از هویت دینی و ملی‌مان بگیرد

«حجت‌الاسلام سعید مهدوی» با بیان اینکه خوبی جلسات جشنواره عمار این است که کاملا مردمی بوده و برگزار کننده آن نوجوانان و جوانانند، اظهار کرد: در فضای تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنانِ دیرینه این کشور، مهمترین و سخت‌ترین تهاجمشان،  تهاجم فرهنگی با القای سبک زندگی غربی است.

دبیر جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی گیلان افزود: اگر ما اهل استقامت باشیم و بر هویت ایرانی و اسلامی خود تاکید کنیم، یقینا خوفی وجود نخواهد داشت و از همه توطئه‌های دشمنان اعم از تهدیدها و تحریم‌ها و هجوم اقتصادی و فرهنگی رهایی خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی دشمن برای اینکه به استقلال و عزت کشور و ملت صدمه بزند، مهمترین توطئه‌های آنها در تهاجم فرهنگی پیش‌بینی شده است، گفت: در این توطئه فرهنگی برخی از عوامل نفوذ یافته در مراکز مهم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام اسلامی یاور و کمک‌کار دشمنان دیرینه مشهور و معروف کشورمان شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام برای دوباره به تصرف در آوردن و سیطره و تسلط دوباره بر کشورمان، با هجمه بیشتر از گذشته یکسره توطئه‎‌چینی کردند، تصریح کرد: مهمترین توطئه، توطئه‌ای در حوزه فرهنگی و برای هویت زدایی ایران و ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نقشه دشمن این است که ما را از هویت دینی و ملی‌مان بگیرد، خاطرنشان کرد: هر توطئه‌ای می‌کنند پشت سر این توطئه، هویت زدایی وجود دارد.

دبیر جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه اگر قرار است ما اسیر و برده و زیر استثمار دشمن قرار بگیریم باید هویت الهی، اسلامی و ایرانی ما ضایع شود، اظهار کرد: جشنواره عمار، عمارهایی هستند که مقابل معاویه‌های زمانه که در هماورد صفین‌گونه منافقانه می‌خواهند امت علوی را از مولایشان جدا کنند، ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: جشنواره عمار یک خصوصیت مردمی دارد و برای اصرار بر هویت ایرانی و اسلامی ما در همه حوزه‌ها، نه فقط در حوزه فرهنگی محض بلکه در حوزه مقاومت اقتصادی تلاش می‌کند.

وی گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند؛ بعضی‌ها در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز نظام ورود کرده‌اند، منظور آقا مردم عادی نیستند بلکه مسئولانی است که نتوانستند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنند و چشمشان به خارج از کشور است و دولتمردی که فکر می‌کند با برجام می‌تواند مشکلات را حل کند، می باشد.

* باورمندی در برخی از مسئولان ما وجود ندارد

دبیر جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه باورمندی در برخی از مسئولان ما وجود ندارد، تصریح کرد: کدخدا باوری بر خداباوری ترجیح داده شد و آن شد که امروز همان مردم شهید داده که در برابر تهاجمات صدام وحشی مقاومت کردند، همان مردم که فرزندانشان را فرستادند تا یک خم ابرو به ایران نیاید، همان مردم اکنون تحت فشارند زیرا یک عده هویت اسلامی، ایرانی را باور ندارند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه جشنواره‌های عمار، عمارهایی در حوزه هنر برای مقابله با تهاجم کسانی که غرب‌زده‌اند و متاثرند، هستند، خاطرنشان کرد: 9 سال است که توسط جوانان در قالب جشنواره فیلم عمار که حرف‌های دل مردم در قالب مستندهاست ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مردمی، آن عمارهای صحنه فرهنگ انقلاب برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی هستند، اظهار کرد: دوره‌ای که همه به فکر پول هستند ولی عده‌ای از جوانان با تلاش‌های فراوان کار فرهنگی موثر می‌کنند.

دبیر جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی گیلان افزود: آنهایی به حقیقت مدافع ایران اسلامی خواهند شد که مدافع هویت ایران اسلامی باشند، چه شهید حدادیان که در برابر یک عده شرور در داخل کشور جانش را فدا کرد و چه شهدای مدافع حرم که در خارج از مرزها در برابر داعش قد علم کرد.

*نمایش فیلم‌های جشنواره عمار برای ۸۰ هزار صومعه‌سرایی

«سید محمدجواد جعفری» با بیان اینکه از سال 92 تا کنون که جشنواره مردمی فیلم عمار در صومعه‌سرا کار خود را آغاز کرده بالغ بر 60 هزار مخاطب فیلم‌های جشنواره عمار فقط در شهرستان داشتیم، افزود: امسال هدفمان این است که این تعداد به 80 هزار نفر برسد.

رابط جشنواره مردمی فیلم عمار در صومعه‌سرا گفت: هرجایی مکان اکران‌های فیلم عمار در منازل شهدا، پارک و .. باشد ما مشتاقانه استقبال می‌کنیم وهدفمان این است که همه جوانان و مردم زیر سایه یک پرچم بایستیم.

وی با بیان اینکه تا کنون یک ریال از هیچ جایی برای این مراسم گرفته نشده و همه مردمی بوده است، تصریح کرد: تا کنون بیش از 3 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در تهران ارسال شده است.

رابط جشنواره مردمی فیلم عمار در صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه‌سرا قریب به 80 فیلم در مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج، آموزشگاه‌ها، منازل شهدا، حسینیه‌ها و پارک‌ها اکران می‌شود.

جعفری با بیان اینکه جشنواره عمار با تهیه و اکران فیلم‌ها و مستندهای انقلابی به مقابله با جنگ نرم می‌پردازد، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی مقابله با هجوم فرهنگی و نفوذ دشمن است.

گفتنی است؛ در این جشنواره مصطفی احمدی روشن، خواننده انقلابی استانمان چند اثر خود را به اجرا در اورد، از خانواده معظم شهید حدادیان، و شهیدان اتابه و علیزاده و پنج تن از فیلمسازان گیلانی تجلیل به عمل آمد.

همچنین در حاشیه این جشنواره غرفه آتلیه و عکس رایگان، گریم کودکان، ایستگاه تست سلامتی و ایستگاه صلواتی برپا شده بود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.