×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
پل بازار جمعه صومعه سرا در معرض جدی تخریب قرار دارد.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه رودخانه پیش روبار از اتصال رودخانه‌های قلعه رودخان و گشت رودخان شهرستان فومن وماسوله تشکیل وبه تالاب منتهی می شود اظهار داشت: به دلیل انتقال بار ترافیکی شرق به غرب شهرستان صومعه سرا، در محور رشت
– صومعه سرا، از طریق پل سوار بر رودخانه پیش روبار در ورودی این شهرستان ومرکز شهر بازار جمعه، این پل از اهمیت بالایی برخوردار است،و در حوزه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار استراتژیک و مهم است.

وی افزود:با نشست ٢٠ سانتی متری دو پایه میانی این پل به علت آبشکستگی در سال‌های اخیر وعدم اقدامی عملی جهت مرمت و بازسازی این پل، در صورت تخریب هزینه بازسازی ٣٠ میلیارد تومانی را تحمیل واختلال در انتقال بار ترافیکی را بوجود می آورد.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اعلام اینکه امکانات واعتبارات این شهرستان جوابگوی همه مشکلات نیست یادآورشد: سال گذشته برای پل بازار جمعه ۴٠٠میلیون وامسال نیزمبلغ ۶٠٠ میلیون گذاشته ایم، که در واقع این مبالغ می تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

سید محمدی با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط جوی و احتمال وقوع شرایط مشابه پارسال در سال‌جاری، اقدامات فوری بمنظور کاهش خسارت وتخریب پل بازار جمعه حائز اهمیت است تاکید کرد:در این زمینه همه‌ دستگاه‌ها و سازمانهای ذی‌ربط از جمله راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان مسئول هستند و باید بنا به وظایف خود مشارکت داشته باشند.

رئیس راهداری وحمل ونقل جاده ای صومعه سرا نیز با بیان اینکه پل بازار جمعه عمری حدود یکصد ساله دارد اظهار داشت:این پل به طول ٧۵ متر از نوع قوسی سه دهنه و سازه بتنی با فنداسیون سطحی منفرد است که در سال ١٣۴٠ یک بار مقاوم سازی شده است.

نیما شفقی به اقدامات صورت گرفته بمنظور تقویت بستر فنداسیون پل بازار جمعه طی یک سال گذشته اشاره وخاطر نشان کرد: ازجمله تخلیه ٣ هزار تن سنگ وزنی خشکه چینی و۴۵٠ ساعت کار بیل مکانیکی چرخ زنجیری با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جهت تنظیم بستر رادیه و برید مهم ترین این اقدامات است.

وی نیازحداقل یکصد سرویس کامیون سنگ وزنی وبتن ریزی هزار متر مکعبی در قسمت اطراف پایه های پل بازار جمعه با اعتبار ٢٠ میلیارد ریال را مهم ترین اقدامات فوری در راستای تخریب این پل دانست.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.