×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
گرمای شدید هوا و افزایش خطر آتش سوزی در استان گیلان

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از تسنیم:بهمن کمانگر با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی از امشب در منطقه است اظهار داشت: بر این اساس روند افزایش دمای هوا، وزش باد گرم و کاهش رطوبت نسبی تا روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان ابراز داشت: پیش بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در این مدت در نواحی جلگه‌ای بین 28 تا 35 درجه سلسیوس در نوسان باشد و همچنین افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها مورد انتظار است.

وی با توجه به گرم شدن ناگهانی و تغییرات شدید رطوبتی به بخش‌های مختلف کشاورزی، شالیکاران، گلخانه‌داران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی در استان گیلان هشدار داد تمهیدات لازم برای مقابله با خسارات احتمالی به‌عمل آورند.

کمانگر به مسافران و حاشیه نشینان جنگل توصیه کرد از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان افزود: در این مدت گاهی شمالی شدن جریانات سطح زمین سبب افزایش رطوبت نسبی و وقوع پدیده مه در برخی مناطق جلگه‌ای خواهد شد.

کمانگر با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع رسانی می‌شود اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه هنگام وقوع پدیده مه به‌علت کاهش دید افقی، نکات ایمنی را رعایت کنند./تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.