×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
توهین دونالد ترامپ به ملت ایران

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دیروز عصر (به وقت محلی) یک ساعت و نیم در جمع هواداران خود در «فورت دوج» در ایالت «آیوا» سخن گفت.

به نوشته «جویش ژورنال»، ترامپ ابتدا به نقد عملکرد سیاست خارجی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و در این راستا، دو وزیر خارجه دولت‌های اول و دوم اوباما یعنی «هیلاری کلینتون» و «جان کری» را به باد انتقاد شدید گرفت.

این نامزد جمهوری‌خواه ابتدا هیلاری کلینتون را «بدترین وزیر خارجه آمریکا» ارزیابی کرد ولی دقائقی بعد نظرش عوض شد و گفت: «شاید بتوان جان کری را بدترین (وزیر خارجه) دانست زیرا اگر صادق باشیم، این کری بود که توافق هسته‌ای ایران را نهایی کرد… ناکارآمدترین توافقی که تاکنون دیده‌ام.»

ترامپ در ادامه نوک پیکان انتقادات را مجدداً به سمت هیلاری کلینتون چرخاند و گفت: «به هیلاری فکر کنید. تمام خاورمیانه در هنگام مسئولیت وی و اوباما، به جهنم تبدیل شد و روز به روز هم شرایط  آنجا، بدتر می‌شود.»

دونالد ترامپ سپس به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی و موضع صهیونیست‌ها در قبال توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پرداخت.

وی ابتدا از نحوه برخورد اوباما با اسرائیل در روزهای مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و در رسای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «نتانیاهو مرد خوبی است، من خودم یکی از افراد مشهوری بودم که به درخواست وی در هنگام انتخابات، به او کمک مالی کردم و او برنده شد.»

ترامپ در خصوص تأثیرات و آینده توافق هسته‌ای هم سخن گفت. وی ابتدا ضمن توهین به ایرانیان گفت: «توافق (هسته‌ای) به اشاعه تسلیحات اتمی منجر می‌شود و یک ملت تروریست را پول‌دار کرده است.»

این میلیاردر جمهوری‌خواه در مورد سرنوشت توافق هسته‌ای در صورت رأی آوردن خود هم سخن گفت. ترامپ گفت: «من هیچ وقت ۱۵۰ میلیارد دلار (پول حاصل از رفع تحریم‌ها) را به آنها پس نمی‌دهم. آن موقع به آنها (مذاکره‌کنندگان ایرانی) خواهم گفت که پولی در کار نیست، حالا بیایید مذاکره کنیم.»

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.