×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
فرصتی برای معرفی کاندیداهای شورای شهر صومعه‌سرا

میرزاکوچک نیوز_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاباتی است که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

شورای اسلامی یک نهاد مردمی است که با توجه به وظایف قانونی و انجام فعالیت‌های گسترده نقش مؤثری در اداره برخی امور کشور داشته است.

شورای شهر امروزه به عنوان یکی از اصلیترین ارکانهای مدیریت شهری محسوب میگردد که پس از انتخاب توسط شهروندان،  وظایفی در قلمرو شهر و از جمله انتخاب شهردار را بر عهده میگیرد، لذا با اطمینان میتوان بیان کرد که هرچه در انتخاب شورای شهر منطقیتر عمل شود به همان میزان نیز میتوان به کارآمدتر بودن مدیریت شهری امیدوار بود.

در این راستا خبرنگار میرزاکوچک نیوزبرای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و نیز شناخت شهروندان از کاندیداهای انتخابات شورای شهر صومعه‌سرا با چند تن از کاندیداها که برای گفت‌وگو داوطلب شدند، مصاحبه‌ای انجام داده است.

برپایه این خبر متن کامل مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

«مجتبی سرخ‌رو» نخستین کاندیدای شهر صومعه‌سرا است که حاضر به مصاحبه شد، وی متولد دهه 70 در روستای بلگور صومعه‌سرا است، سرخ‌رو دارای کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی است.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا مداح و قاری قرآن، مربی قرآن در مساجد شهر و دبیر قرآن مدارس غیرانتفاعی شهرستان صومعه‌سرا و معاون مدرسه غیرانتفاعی مقطع ابتدایی تولمات است،مدیر موسسه حقوقی و کیفری عدل جویان شهرستان صومعه سرا و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بیوگرافی وی به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی در مدیریت شهری اظهار کرد: قانون، مبنای همه اقداماتی است که همه افراد در جامعه انجام می‌دهند، در حوزه فعالیت مدیران شهری نیز همینگونه است اما چون حقوق شهروندی مبتنی بر قوانینی صرفا حمایتی شکل می‌گیرد جزو اصولی‌ترین مبانی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

سرخ‌رو افزود: به عبارت دیگر همه اقدامات مدیران شهری اعم از عمرانی، خدماتی و فرهنگی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که حقوق و منافع مردم و ساکنان شهر را تأمین کند.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا گفت: نقش شورای شهر در مدیریت شهری و حقوق شهروندی بسیار مهم است و نقش کلیدی شورا در مدیریت شهری بر اساس وظایفی که دارد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس با انتخاب افرادی کارآمد و دلسوزِ مردم در شورای شهر، مردم باید حقوق شهروندی خود را مطالبه کنند و مطالبه گر باشند.

سرخ‌رو بیان کرد: هدفم از آمدن به شورای شهر این است که اولا باید در شورای شهر تمامی طرح‌ها و مصوبه‌ها با مشارکت مردم انجام بگیرد و به سمع و نظر مردم برسد تا مردم از مصوبه‌های شورای شهر مطلع شوند و در جایی ایده و نظراتشان رو بگویند تا کمکی به طرح ها و مصوبه ها شود.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا اظهار کرد: شهر ما دارای پتانسیل بالایی است که با زیرساخت‌ها عمرانی می‌توان آن را بهبود داد و از لحاظ زیبایی شهر را به پویایی رساند تا گردشگران و مسافران در ایام مختلف در این شهر حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ورود گردشگر و مسافر به اقتصاد شهر کمک می‌کند افزود: با مساعدت و مشارکت مردم در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی و مذهبی هم می‌توان برنامه‌های متنوعی در سطح شهر اجرا کرد.

سرخ‌رو با اشاره به برنامه‌ها و اهدافش در شورای شهر گفت: افزایش و تلفیق فضاهای علمی و تفریحی در سطح شهر، رسیدگی به مشکلات ترافیکی و افزایش پارکینگ، ایجاد نشاط و فضای مفرح در مکانهای عمومی سطح شهر، تغییر در رویکرد فضاهای آموزشی با هدف ایجاد ارزش افزوده و درآمد برای مدارس دولتی، جذب سرمایه گذاران جهت مشارکت در طرحهای فرهنگی و هنری، اصلاح سیمای شهری و هویت بخشیدن به آن، تغییر کاربری ساختمانهای تاریخی شهر جهت استفاده عموم و ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در آن و کاهش شغلهای کاذب و هدایت نیروی انسانی در مسیرهای کارآمد از جمله برنامه‌هایم است.

این کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شورای شهر منسجم و واحد و کارآمد و مسئولیت پذیر داشته باشیم باید افرادی انتخاب شوند که دلسوز و پاکدست هستند و عقبه خوبی در ابعاد مختلف داشته باشند.

وی با بیان اینکه  توصیه من به مردم شهر این است که افرادی را انتخاب کنند که حقیقتا پاکدست و کاربلد و کارآمد باشند و اهداف و برنامه‌هایشان در سطح شهر خیلی به هم نزدیک باشد تا بتوانند با اهداف و برنامه های واحد و نزدیک به هم یک شورای شهر واحد و منسجم و بدون حاشیه تشکیل شود خاطرنشان کرد: اگر چنین مجمع واحد در شورای شهر تشکیل شود حقیقتا در تمامی ابعاد مختلف فرهنگی و آموزشی و عمرانی و بهداشتی و اقتصادی شهر کمک وافر می‌کند و منجر به یک شهر مدرن خواهد شد.

«محمد عربانی مستقیم» یکی دیگر از کاندیداهای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا است، وی متولد سال ۱۳۶۱ در صومعه‌سرا است که تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در صومعه‌سرا گذرانده و در سال ۷۸ با شرکت در کنکور در رشته حسابداری وارد دانشکده شهید رجایی لاهیجان شده است.

وی عضویت در تیم‌های والیبال گیلان، سابقه ریاست هیئت جودو شهرستان و عضویت در مجمع جودو استان را در پرونده سوابق فعالیتی خود دارد.

عربانی مستقیم با بیان اینکه در ادوار گذشته به طور پیوسته با اعضای شورا و گاها با شهرداری صومعه‌سرا در ارتباط و مورد مشورت دوستان بوده‌ام اظهار کرد: به طوری که در پاره‌ای از اوقات برای ایجاد وفاق و همدلی بین دوستان جهت پیشبرد امور وارد مذاکره هم می‌شدم .

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا افزود: از آنجایی که در سال‌های اخیر آن طراوت و پویایی مورد انتظار و آن همدلی را در شورا شاهد نبودم با مشورت دوستان اعم از دوستان متخصص در امور شهری و فرهنگی تصمیم به ورود در عرصه انتخابات گرفتم.

وی گفت: تقریبا از شش ماه قبل تصمیم به ورود در رقابت را گرفتم و در بدو امر گروهی متشکل از مهندسین و فعالین عرصه فرهنگ و هنر و ورزشکاران و بازاریان تشکیل دادیم و به مطالعه وضع شهر و نقاط ضعف و  قوت آن و همچنین بررسی طرح‌های نیمه کاره و …پرداختیم و نتایج را مستند کردیم، این مستندات را در اختیار سایر متخصصین قرار دادیم و به یک راهکار جامع دست پیدا کردیم.

عربانی مستقیم تصریح کرد: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، به اهدافی در زمینه‌های فرهنگی و هنری و عمرانی و ورزشی دست پیدا کرده‌ایم که به طور مفصل در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها بیان کرده‌ام و در آینده بیشتر نیز توضیح خواهم داد .

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا بیان کرد: از جمله آنها به ایجاد و اصلاح المان‌های شهری و یا حتی زیباسازی ورودی‌های چندگانه شهر و یا احیاء باشگاه شهرداری و کمک به گروه‌های هنری و تعامل با آموزش‌ و پرورش جهت کمک به فرهنگ سازی و…می‌توان اشاره کرد .

وی اظهار کرد: در انتخاب شعارها و اهداف سعی کرده‌ام با اخذ مشورت از متخصصین و لحاظ نمودن واقعیات، شعارهایی سر ندهیم که در بدو امر بر محال بودن آن مهر تایید بزنند، تا سر حد امکان جهت تحقق اهداف و ایجاد همدلی و وفاق برای خدمت هرچه بیشتر به مردم که ولی نعمتان ما هستند خواهم کوشید .

عربانی مستقیم خاطرنشان کرد: خواهش بنده از اصحاب رسانه این است که جهت شفافیت و کمک به مسئولین جهت خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره پرسش گر و کوشا باشند.

«میثم محبوب» از دگیر کاندیداهای شهر صومعه‌سرا در ششمین دوره شورای اسلامی است، وی 40 سال سن دارد و در یک خانواده فرهنگی رشد کرده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی عمران – مهندسی آب است.

وی از سال 92 تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه‌سرا مشغول تدریس در رشته‌های عمران و معماری است که برای آشنایی بیشتر با وی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم؛

محبوب با بیان اینکه پانزده سال تجربه کار تخصصی در پروژه‌های متعدد عمرانی به عنوان مدیر پروژه و مهندس ناظر در سوابق خود دارم اظهارکرد: مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت و مهندس ناظر پروژه‌های بانک جهانی آب و فاضلاب در استان گیلان هم از دیگر سوابقم است.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا افزود: از سال 81 و دوران دانشجویی وارد فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات شدم و حدود دو دهه  به عنوان روزنامه نگار و خبرنگار  با خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف سراسری و محلی در زمینه‌های ورزشی و اجتماعی همکاری داشتم.

وی گفت: مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی ورزشی داماش گیلان به مدت پنج سال و مدیر روابط عمومی هیئت والیبال استان گیلان به مدت دو سال از دیگر سوابقم است.

محبوب با اشاره به اینکه عضو خانه مطبوعات استان گیلان و عضو انجمن ورزشی نویسان ایران هم هستم تصریح کرد: دوران خدمت مقدس سربازی به عنوان امریه ( کارشناس) در واحد امور عمرانی فرمانداری صومعه‌سرا خدمت کردم.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا با اشاره به علت ورود به انتخابات شورا و شناخت از مدیریت شهری خاطرنشان کرد: آنچه که امروز بدان دست یافته‌ایم، از زندگی در این شهر و در کنار مردم صومعه سرا بدست آورده ایم و به نوعی نسبت به شهر خود دین داریم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم با توانایی خود قدمی برای شهرمان برداریم باید با افتخار این کار را انجام دهیم اظهار کرد: اعتقاد دارم خدمت به شهر لیاقت می‌خواهد، همانطور که به فرموده امام علی(ع) شهرها آباد نمی‌شوند مگر با حب به وطن، حب به وطن یعنی احساس تعلق خاطر داشتن به شهر، تعصب، حس وظیفه و این دغدغه مندی باعث می شود تا با تمام وجود برای خدمت به شهر خود  اعلام آمادگی کنم و امیدوارم که لیاقت این مهم را هم داشته باشم.

محبوب افزود: با توجه به اینکه تحصیلات تخصصی بنده در مورد رشته عمران است و سالها  تجربه اجرایی در پروژه های مختلف و سابقه تدریس در دانشگاه دارم از شناخت تقریبا خوبی نسبت به مدیریت و نیازهای شهری برخوردار بوده و توانم را برای مثمر ثمر بودن در این حوزه به کار خواهم بست.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا گفت: در ضمن با کار تیمی در پروژه ها و تیم ورزشی از روحیه و تجربه و البته انگیزه خوبی برای این کار مشارکتی برخوردارم.

وی تصریح کرد: با توجه به سکونت و زندگی در صومعه‌سرا و تجربه فعالیت‌های مختلف در این شهر، از شناخت خوبی در مورد مسایل مختلف شهر خود از ظرفیت ها و توانمندی ها گرفته تا کمی و کاستی ها برخوردارم.

محبوب با اشاره به دیدگاه و برنامه‌ها برای شورای شهر خاطرنشان کرد: با تکیه بر تعهد، تخصص، پاکدستی و حب به شهر در یک فرآیند مشارکتی به نیت هم افزایی تجربیات، ایده ها و خلاقیت ها و البته  بر اساس واقعیت ها، ظرفیت ها، توانمندی ها و شایستگی ها باید برای ساختن شهر عزیزمان گام برداشت.

این کاندیدای ششمین دوره شورای شهر صومعه‌سرا با بیان اینکه شهر ما نیازمند ایجاد یک باور است و این باور پشتوانه و ضمانت اجرایی برنامه‌هاست اظهار کرد: همچنین سعی می کنم تا محور های برنامه های خود را براساس تخصص و تجارب خود بیان و معرفی کنم.

وی افزود: با این توضیح صومعه‌سرای ما در مباحثی چون زیر ساخت‌ها و کارهای زیربنایی، ترافیک و حمل و نقل شهری، تلاش برای ارتقای ارایه خدمات شهری جهت افزایش سلامت محیطی، جسمی و روانی در شهر، ارتقای مبلمان شهری، توجه و حمایت از مقوله های فرهنگی و ورزشی ، توجه به نیازمندی محله ها و توزیع متوازن امکانات در آنها، نشست های خبری و ارایه گزارش عملکرد شفاف و نیز استمرار پل های ارتباطی با شهروندان ،کمک به ایجاد ظرفیت جذب سرمایه گذار، کمک برای ایجاد محیط و بستری مناسب برای فعالیت های ورزشی و فرهنگی بانوان  (پارک بانون) ، توسعه منظر و سیمای شهری، و … نیاز به کار تخصصی بر اساس شاخصه های اشاره شده دارد.

محبوب گفت: در صورت انتخاب شدن تمام تلاش خود را برای پیگیری و انجام دادن تعهدات اعلام شده به کار خواهم بست و سوابق قبلی ما میزان تجربه و مسئولیت پذیری را نشان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم نسبت به آنچه که امروز وعده می دهم متعهد می شوم ولذا باید وعده هایی متناسب با واقعیات و بر اساس توانایی بیان کنم تا فردا روز، محکوم به شعار دادن و بی اخلاقی نشوم.

گفتنی است، خبرنگار میرزاکوچک نیوز به دنبال هیچ یک از کاندیداها برای مصاحبه نرفته و با درج پیامی مبنی بر اینکه هر کاندیدایی مایل به مصاحبه است اطلاع دهد، به درج این خبر پرداخته و سه کاندیدای فوق به صورت داوطلبانه حاضر به مصاحبه شده‌اند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.