×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اخلاق رسول اکرم(ص) زمینه پیشرفت بشر را فراهم ساخت

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به مناسبت تقارن روز معلم و عید مبعث، رییس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا به همراه جمعی از هنرمندان با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

سید محمود رزمگیر در این مراسم با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر اکرم(ص) در سال‌های ابتدایی بعثت متحمل شدند، اظهار کرد: ایستادگی پیامبر در عبور از گردنه‌های سخت رسالت نمونه بارزی از ایستادگی در مشکلات تا حصول نتیجه و توکل به خداوند است و این چراغ راهی برای ما در نظام اسلامی ایران است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا گفت: یکی از نکاتی که بیشتر حائز اهمیت است از دیدگاه رسول خدا(ص) از همان زمان که دستور الهی ابلاغ شد این بود که اسلام علنی شود، یکی از مطالبی که در  دستور کار  ایشان بود تبلیغ و تبیین اسلام و معرفی ائمه اطهار(ع) بود که از نزدیکان خود شروع کند و علنی آنها را معرفی کند.

وی از سجایای اخلاقی پیامبر صبر، خوش اخلاقی و نبود فاصله بین گفتار و رفتار پیامبر اسلام یاد کرد و گفت: بعثت نبی اسلام یعنی سرآغاز مبارزه با هرگونه انحراف فکری و شرک است و بازگشت و عمل به سیره علمی و عملی پیامبر خدا (ص) تنها راه نجات مسلمانان از مشکلات است.

امام جمعه صومعه سرا نیز در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث و روز معلم، اظهار داشت: عید مبعث نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال برای مسلمانان است بدون شک آنچه امروز وظیفه ما مسلمانان است این است که پیام بعثت را زنده کنیم، عید مبعث فرصت همدلی و وحدت آفرینی مسلمانان جهان است.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با عمل به سیره پیامبر مکرم اسلام(ص)مبنی بر لزوم لبیک به ندای دادخواهی برادران دینی خود از موج بیداری اسلامی در سراسر جهان حمایت می‌کند و از این لحاظ باید سرمشق و الگو برای تمام کشورهای اسلامی در سراسر گیتی باشد.

در انتهای مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات امام جمعه فرهیخته شهرستان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.