×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
انتخاب آیت الله«جنتی»به ریاست خبرگان مشت محکم بر دهان دشمنان است

به گزارش میرزا کوچک نیوز،حجت‌ الاسلام  غلامرضا شفیع ‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به وظایف مومنان و شیعیان عصر غیبت امام عصر‌(عج) اظهار کرد: منتظران واقعی امام عصر (عج) تکالیفی بر عهده دارند که در کتاب های معتبر شیعه به ۱۰۰ تکلیف مشخص اشاره شده است.

وی انتظار برای ظهور را از تکالیف شیعه دانست و افزود: تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ سال از غیبت می گذرد و معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما، منتظران واقعی امام عصر(عج) کسانی هستند که تسلیم این مشیت الهی بوده و تا زمان ظهور صبر کرده و به تکالیف خود عمل کنند.

امام جمعه موقت رشت به وجود ۱۲۵ علامت و نشانه برای ظهور اشاره و تصریح کرد: علائم زیادی برای ظهور عنوان شده که از این تعداد، ۱۲۵ نشانه از نشانه های حتمی ظهور بوده و بعضی از این علامت ها با عصر فعلی مطابقت دارد.

حجت‌ الاسلام شفیع ‌زاده با تاکید بر مداومت در خواندن ادعیه منتسب برای تعجیل فرج گفت: وظیفه مومنان و منتظران واقعی در عصر حاضر بینش درباره شرایط عصر حاضر و انتظار و دعا برای فرج امام عصر(عج) است.

وی همچنین اشتیاق به دیدار و احترام به امام عصر‌(عج) را از دیگر وظایف شیعه در زمان غیبت عنوان کرد و افزود: اظهار محبت به امام عصر و انجام واجبات و مستحبات نیز از وظایفی است که بر گردن منتظران واقعی بوده و افراد مکلف به انجام آن هستند.

لزوم حفظ شعائر اسلامی

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، اعزام کاروان پیاده ۳۱۳ زائر مرقد امام (ره) از گیلان را حرکتی پسندیده و در راستای تکریم جایگاه امام راحل (ره) عنوان کرد.

حجت‌ الاسلام شفیع ‌زاده به روزهای تعطیل پیش رو اشاره و تاکید کرد: با توجه به حجم زیادی از گردشگران که همزمان با تعطیلات پیش رو به گیلان سفر می کنند، مسئولان امر باید تدابیری بیندیشند که حرمت این ایام حفظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با شروع ایام تعطیلات، گردشگران باید در سفر به گیلان حرمت‌ها را در مکان‌های گردشگری و در سطح شهرها رعایت کنند.

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: مسئولان نیز باید نسبت به برخورد جدی با هرگونه ناهنجاری و حرمت شکنی به ویژه در ماه مبارک رمضان، همت داشته باشند.

نفوذ در تفکرات مسئولان، نقشه خطرناک دشمن

حجت‌ الاسلام شفیع ‌زاده در ادامه سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقشه‌های دشمن برای استحاله نظام اشاره کرد و گفت: دشمن پس از نا امیدی از گزینه های نظامی و تحریم ها برای تحت فشار قرار دادن کشور، به دنبال گزینه دیگری است که در برخی کشورهای دیگر نیز جواب داده و آن طرح نفوذ است.

وی با تبیین روش های نفوذ دشمن در کشور تصریح کرد: نفوذ در بین مسئولان و تغییر تفکرات آنها مانند آنچه که در شوروی رخ داد، از روش های نفوذ دشمن بوده که بسیار خطرناک است.

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: در شرایطی که دشمن رخنه و نفوذ در تفکرات مسئولان را هدف قرار داده، باید نسبت به مسئولانی که تحت تاثیر تفکرات دشمن قرار گرفته اند، واکنش نشان دهیم.

انتخاب آیت‌الله جنتی مشت محکم بر دهان فتنه گران

حجت‌ الاسلام شفیع ‌زاده همچنین به انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان، پاسخی انقلابی و کوبنده به دشمنان بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت خوب مجلس نهم در به تصویب رساندن قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر خواستار اجرایی شدن این قانون شد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با انتقاد از سوء مدیریت در پرداخت حقوق های کلان به برخی افراد تصریح کرد: وقتی به برخی افراد حقوقی معادل حقوق ۷۰ نفر پرداخت می شود، نا امیدی در جامعه و یأس از برقراری عدالت در جامعه شیوع پیدا می کند.

حجت‌ الاسلام شفیع ‌زاده مهمترین وظیفه مجلس دهم را رسیدگی به پرداخت حقوق های میلیونی به برخی افراد ذکر کرد و گفت: نمایندگان مردم وظیفه دارند تا با رسیدگی به این وضعیت، از ایجاد نا امیدی در بین مردم نسبت به جمهوری اسلامی و بروز اشرافی گری در جامعه جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع برجام و برآورده نشدن انتظارات در این باره اشاره و تاکید کرد: مسئولان باید به وعده هایی که به مردم داده اند عمل کنند و تاثیرات مثبت اجرای برجام همانطور که وعده داده شده، در جامعه دیده شود./مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.