×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
باور کنید کنار جاده ها جای تخلیه زباله نیست

همه ما به تمیز ی و نظافت خانه و محل زندگی خود اهمیت ویژه ای میدهیم اگر غیر این باشد انواع و اقسام میکروبها و آلودگیها سلامتی جسم ما را به خطر خواهد انداخت. این در حالیست که تنها تمیز نگه داشتن خانه و منزل ضامن بقا و سلامتی ما نخواهد بود. بلکه سلامتی فرد و جامعه علاوه بر رعایت بهداشت و پاکیزگی خانه در گرو تمیزی و رعایت بهداشت عمومی و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم نیز می باشد.

اگر چه تمیز نگه داشتن کوچه ها و خیابانها در شهرها وظیفه همه افراد آن جامعه تلقی می شود اما همیشه و همه وقت کارگران زحمتکش شهرداری مشغول نظافت و تمیزی شهر می باشند در حالیکه در روستاها این قضیه بلعکس می باشد و خبری از کارگران شهرداری نمی باشد و این وظیفه خود مردم روستا را دو چندان می کند که در حفظ تمیزی و نظافت کوچه پس کوچه های روستای خود کوشا باشند.بایستی از ریختن آشغال و زباله به داخل کوچه ها خودداری کنند٬ میتوان زباله ها را در کیسه های سربسته جمع کرد و در مکانی دفن کرد و یا حد اقل آنها را در مکانی بیرون از روستا سوزاند.

  اما هیچگاه انتظار نداریم که افراد زباله های خود را در اطراف روستا و یا کنار جاده اصلی بریزند مخصوصا آنهایی که چند سالیست به مرکز شهر نقل مکان کرده اند. در عجبم چرا آنها چنین کاری می کنند. در شهر زندگی کردن و آوردن زباله ها به روستا و آنهم ریختن آنها در کنار جاده کاری بس ناپسندیده و غیر اخلاقی می باشد کاری که متاسفانه به کرات مشاهده شده و چهره ای ناپسند و زشت از جاده ورودی به روستا ایجاد کرده است. امیدواریم آنهایی که به شهر رفته اند از لحاظ فرهنگی هم به رشد کافی رسیده باشند و از اینگونه کارهای ناپسند انجام ندهند تا روستایی تمیز و سرآمد داشته باشیم که از این لحاظ زبانزد و الگو باشد.

اینهم تصویری که امروز صبح دیده شد و باعث شد تا این خبر رو به گوش همگان برسانیم.

zobale-mirzakochaknews.ir

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.