×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
بلبل مجلس صدای مردم گیلان را زنده کرد+فتونیوز

bolbolgilan-mirzakochaknews.ir1

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی : در نطق میان دستور امروز خود در مجلس ضمن تبریک ماه پربرکت رمضان و تشکر از مردم صومعه‌ سرا از اینکه برای سومین بار به وی اعتماد کردند گفت: «ما آمده ایم که فکر خدمت باشیم – دنباله رو دین محمد باشیم – برگشتیم اگر کنارتان می خواهیم – تا خادم مردم و ولایت باشیم»

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه مردم گیلان امروز دچار مشکلی بزرگ در تامین معاش اولیه خود هستند، گفت: سطح زیر کشت مزارع برنج حتی زندگی یک خانواده کشاورز دو نفره را تامین نمی کند.
سطح زیر کشت مزارع برنج گیلان، حتی معیشت خانواده‌های دونفره را تامین نمی‌کند

کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از مردم استان گیلان، به ویژه شهرستان صومعه سرا و روستاها و بخش های این شهرستان برای انتخاب دوباره خود تشکر کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم گیلان به عنوان مردم رنج و برنج، روز به روز با محرومیت روزافزون دست به گریبان هستند، افزود: اگر به این استان زرخیز توجه نشود، به مسئولان، اقتصاد، فرهنگ و نظام کشور آسیب وارد می شود و در آینده دچار چالشی بزرگ خواهیم شد.

دلخوش با بیان اینکه گیلان با وسعت کوچک خود، اما وسعت قلب بزرگ زنان و مردان خود نقش اساسی در تامین مواد غذایی کشور دارند، ادامه داد:مردم گیلان امروز دچار مشکلی بزرگ در تامین معاش اولیه خود هستند، سطح زیر کشت مزارع برنج با هفت دهم هکتار میانگین، حتی زندگی یک خانواده کشاورز دو نفره را تامین نمی کند.

بسیاری از کارخانه های تولید ابریشم بسته شده است

وی با اشاره به آوازه جهانی ابریشم گیلان،اظهار کرد:امروز پیله وران و نوغانداران قادر به تولید ابریشم نیستند و در اثر اهمال، کوتاهی و ورشکستگی بسیاری از کارخانه های تولید ابریشم بسته شده و کارگران آن بیکار شده اند.

دلخوش افزود: زمانی چایکاران گیلان 70 هزار تن چای مرغوب تولید می کردند، اما امروز با مشکلات اقتصادی و نوساناتی که در جامعه وجود دارد و با فشار زندگی و مشکلات کارگران و کشاورزان به روزمرگی دچار شده و زندگی خود را به سختی تامین می کنند و تولید چای ملی کشور به کمتر از 20 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه زمانی در کشور گیلان اولین تولیدکننده زیتون بود، ادامه داد: امروز عدم توجه به دسترنج زیتون کاران، این محصول در  حال نابودی است و توتون درجه یک گیلان که در دنیا بی نظیر است، امروز با نابودی کشاورز رغبت به کاشت توتون نمی کندو تصمیمات مقطعی و مدیریت های نادرست توتون و توتون کار را با مشکل مواجه کرده است.

دلخوش تصریح کرد: وضعیت کارگران دخانیات کشور و گیلان که بزرگ ترین تولیدکننده سیگار کشور است از ترس تصمیمات غلط و نادرست در هاله ای از ابهام به سر می برد.

محصولات باغی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی محصول خود را به ثمن بخس به فروش می رسانند

وی با بیان اینکه باغداران مرکبات و محصولات باغی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی محصول خود را به ثمن بخس به فروش می رسانند، افزود:صنعت دام و طیور گیلان که می توانند بزرگترین تامین کننده موادغذایی کشور بوده و در صادرات نقش اثرگذار داشته باشند، امروز دچار چالشی بزرگ هستند و دام و طیور کل کشور نیاز به رسیدگی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: عدم واگذاری عملی امور صنعت مرغداری به دست مرغداران با توجه به شفافیت اصل 44 و منع مداخله دولت در سیاست های ابلاغی در کار بخش خصوصی است.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه در سال 62 از ورود صنعت به استان های شمالی جلوگیری شد، تصریح کرد: اگر دولت از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی حمایت نکند، در آینده ای نه چندان دور سبب بروز مشکل در کشور می شود./خانه ملت

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.