×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تصویب افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت؛ پنج مدل خودرو داخلی گران شد

در جلسه روز گذشته، شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را تصویب کرد. بر این اساس، پنج مدل خودرو داخلی گران شد و این شورا قیمت سه مدل پژو را نیز آزاد اعلام کرد.

عصر روز گذشته در جلسه شورای رقابت با افزایش حداکثر 1 تا 1.5 درصدی قیمت خودروهای پراید و تیبا و رشد 2.5 درصدی قیمت سمند و پژو موافقت شد. در این جلسه، موضوع تقاضای شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولاتشان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این شورا با افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ موافقت کردند.

بر این اساس برای خانواده سایپا با تورم بخشی حدود 6 درصد، قیمت خودروهای پراید و تیبا با 1.5 درصد رشد یعنی حدود 150 هزار تومان افزایش همراه خواهد بود.  تندر 90 نیز حدود 1.57 درصد افزایش قیمت خواهد داشت و در مورد خانواده ایران خودرو نیز متوسط افزایش قیمت 2.69 درصدی یعنی حدود 400 هزار تومانی برای پژو و سمند تعیین شده است. همچنین طبق مصوبه شورای رقابت، خودروهای پژو 301، پژو 2008 و پژو 508 از قیمت‌گذاری خارج و قیمت آن‌ها آزاد اعلام شد. علت این امر به دلیل انحصاری بودن بازار آن‌هاست.


توضیحات رئیس شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو :


رضا شیوا، رئیس شورای رقابت امروز صبح در نشستی خبری به تشریح مصوبات روز گذشته این شورا و افزایش قیمت خودرو پرداخت. شیوا تاکید دارد که بر خلاف انتقادات مطرح شده، شورای رقابت، قیمت‌گذاری انجام نمی‌دهد بلکه دستورالعمل تعیین قیمت را مشخص می‌کند. در تعیین قیمت خودرو، متغیرهای تورم بخشی، کیفیت و بهره‌وری مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی در ادامه اضافه کرد قیمت‌گذاری برای قیمت کارخانه و در مورد خودروهای زیر 45 میلیون تومان انجام می‌شود و به عبارتی، فاصله قیمت بین کارخانه و مصرف‌کننده مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود. به این ترتیب، شرکت های خودروساز داخلی به زودی بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، قیمت جدید محصولاتشان را به مردم اعلام خواهند کرد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.