×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
تولید 8 داروی ضد سرطان در گیلان/واگذاری اقتصاد به مردم و حمایت از بخش خصوصی

استاندار گیلان از تولید هشت داروی جدید ضد سرطان با پرداخت تسهیلات از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدعلی نجفی با اشاره به سفر رئیس جمهور در ابتدای امسال به گیلان اظهار کرد: پرداخت 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

وی به معرفی 200 پروژه متوسط و بزرگ برای دریافت تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل اشاره کرد و افزود: تاکنون مبلغ 3 هزار و 308 میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و واحدهای دانش‌بنیان پرداخت شده است.

استاندار گیلان بازسازی و نوسازی کارخانه چوکا، سرمایه‌ در گردش کارخانه فولاد گیلان، تولید هشت نوع داروی جدید ضد سرطان، تسهیلات در بخش پرورش ماهی در قفس و … را از پروژه‌های مهم بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد.

نجفی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مذکور برای 3 هزار و 100 نفر به طور مستقیم در گیلان اشتغال ایجاد کرده است، تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در قالب مصوبات دولت مانند ایجاد مجتمع پتروشیمی، سرمایه‌گذاری راه‌آهن رشت ـ انزلی و انزلی ـ آستارا، سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های سی.اچ.پی، آب شیرین‌کن، احداث باغ و گلخانه توسط سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی به طور مرتب در حال پیگیری است.

وی از بهتر شدن شرایط سرمایه‌گذاری پس از لغو تحریم‌ها در کشور و گیلان خبر داد و بیان کرد: تقویت و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی و جذب سرمایه‌ و تکنولوژی برای تقویت توان رقابتی اقتصاد کشور از اهداف اصلی دولت برای ارتقای توان رقابتی اقتصاد کشور است بنابراین انتظار می‌رود بانک‌های عامل نسبت به تقویت روند همکاری‌ها اقدام کنند.

استاندار گیلان بر واگذاری اقتصاد به مردم و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی از مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی است.

به گفته نجفی، پیگیری موضوع اشتغال و اجرایی کردن مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان از اقدام‌های روزانه مدیران استان است.

وی با اشاره به اینکه 29 طرح عمرانی با 795 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور در فروردین ماه امسال به گیلان است، خاطرنشان کرد: در مدت 9 ماه مبلغ 343 میلیارد تومان معادل 43 درصد از اعتبارات مذکور تامین شده است.

استاندار گیلان ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین، ساخت چهار کیلومتر از 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت ـ قزوین، آغاز طرح یکپارچه‌سازی 10 هزار هکتار شالیزار، ساخت چهار سد لاستیکی، تسریع در ساخت چهار پست اسکله بندر کاسپین، پیشرفت 70 تا 95 درصدی بیمارستان‌های آستارا، رضوانشهر، لاهیجان و لنگرود و … را از جمله اقدام‌ها در راستای اجرای طرح‌های مصوب سفر هیئت دولت به گیلان عنوان کرد.


منبع:فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.