×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
جلسه شورای پیشگیری از سرقت در شهرستان صومعه سرا برگزار شد

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از مهر، معاون فرماندار صومعه سرا در جلسه شورای پیشگیری از سرقت که عصر دوشنبه با حضور دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: زندگی در هر اجتماعی دارای یک سری ویژگی است.

سجاد کریمی پاشاکی با بیان اینکه امنیت اجتماعی یکی از مهم ترین شروط و ویژگی هر اجتماعی است، گفت: ویژگی امنیت اجتماعی خود به تنهایی شامل بخش ها و حوزه های فراوانی همچون حفاظت از اموال، دارایی ها و سرمایه های افراد جامعه است.

وی به نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان برای ایجاد این امنیت باید همه دستگاه های اجرایی، بخشدارای و دهیاری ها با این نهاد همکاری و هماهنگی لازم را در دستور کار قرار دهند.

معاون فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه به دلیل روستایی بودن شهرستان و حتی استان گیلان متاسفانه جرم و بزه سرقت از آمار قابل ملاحظه ای برخوردار است، تصریح کرد: در این زمینه نبود سیستم های حفاظتی مناسب خود مالکین، خلاء های امنیتی منطقه و وجود برخی کاستی ها نقش آفرین بوده که با همکاری و تعامل بین دستگاهی برطرف می شود.

وی با تأکید بر همکاری بیشتر مسئولان به ویژه دهیارانی که در حوزه فعالیتی آنها موضوع سرقت شایعه تر بوده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با آگاهی دادن و اطلاع رسانی بهتر و بیشتر در این حوزه شاهد کاهش این بزه و موجب افزایش رضایت مندی مردم شویم.

دستگیری ۶۳۳ سارق از سال گذشته تاکنون در صومعه سرا

فرمانده انتظامی صومعه سرا در ادامه این جلسه با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری امنیت در سطح شهرستان، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون  ۶۳۳ سارق توسط مأمورین نیروی شهرستان دستگیر شده اند.

سرهنگ اردشیر آقاجانی با بیان اینکه در پیشگیری از جرائم در حوزه کیفری، دستگیری و ارجاع پرونده به دستگاه قضا در سال های گذشته مطرح بود، گفت: در حال حاضر دیگر سیاست نیروی انتظامی این گونه برخوردها  نه تنها در جامعه ما حتی در دیگر کشورها نیست.

وی رویکرد امروز نهادهای امنیتی و نظامی را توجه به بعد اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی را یکی از زمینه های پیشگیری در بعد اجتماعی است.

فرمانده انتظامی صومعه سرا با بیان اینکه یک پاسگاه انتظامی در حوزه خود بیش از  ۴۰ روستا را پوشش می دهد، افزود: ورود به حوزه مبارزه و مقابله با جرم سرقت با توجه به این امکانات و تجهیزات ۱۰۰ درصد ناموفق عمل می کند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان چه در حوزه انتظامی چه دهیاران ایجاد امنیت اجتماعی برای شهروندان است، تأکید کرد: اگر در پیشگیری از سرقت احساس مسئولیت به وجود آید و موجبات همکاری بیشتر با پاسگاه های انتظامی فراهم شود دیگر محلی برای جولان سارقان  در شهرستان وجود نخواهد داشت.

آقاجانی وجود آشنایی و اطلاعات کافی دهیاران از حوزه فعالیت خود را دلیلی برای موفقیت در این نوع از پیشگیری ها اعلام کرد و گفت: مردم از ما به عنوان مسئول  ایجاد امنیت اجتماعی را درخواست دارند.

وی در ادامه به گشت زنی۱۶ دستگاه خودرویی انتظامی به صورت شبانه روزی در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: البته این میزان کافی نبوده و به همین منظور نیاز به کمک و همکاری همه مسئولان به ویژه دهیاران در سطح روستاها احساس می شود.

فرمانده انتظامی صومعه سرا هشدار و آموزش را دو بعد از پیشگیری اجتماعی برشمرد و افزود: بخشداران و دهیاران باید زمینه های  آموزش و اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به این موضوعات رابه عنوان اولین گام در این زمینه فراهم کنند.

وی به پیشگیری وضعی در این زمینه نیز اشاره و گفت: برخی از نواقص موجود در شهرستان به دلیل اجرای نادرست در این حوزه به وجود آمده است.

به گفته این مسئول بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همانند سرقت در سطح شهرستان به دلیل نبود برخی امکانات همانند روشنایی مناسب در سطح معابر و برخی مناطق حادثه خیز است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در راستای جلوگیری و پیشگیری از وقوع این جرائم پیام های هشدار دهنده ای را برهمه شهروندان ارسال می کند تا آگاه سازی لازم در سطح جامعه به وجود آید.

اجرای طرح های «والعادیات»و «گیلان مطهر» در شهرستان صومعه سرا

فرمانده انتظامی صومعه سرا با اشاره به شناسایی نقاط جرم خیز در سطح شهرستان، اظهار کرد: اخیرا اجرای طرح «والعادیات» که طرحی پیشگیری از مواد مخدر بوده در سطح شهرستان صومعه سرا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت ۱۵ روز در شهرستان اجرایی می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح مبارزه با جرائم مواد مخدر همانند مصرف کنندگان، معتادان متجاهر، توزیع کنندگان و… است.

سرهنگ آقاجانی استقبال همشهریان از این طرح را موجب پاکسازی شهرستان از وجود چنین افرادی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین نیروی انتظامی طرح «گیلان مطهر» را نیز در این ایام با توجه عملکرد خوب این طرح در ایام نوروز در سطح شهرستان به وسیله یک پایگاه در پارک ابریشم اجرا می کند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.