×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
خط کشی هایی که گلیک، ترک و تالش را از هم جدا کند پذیرفته نیست

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از ۸دی، حجت اسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی با حضور در رشت در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت در جمع هواداران خود سخنرانی کرد.

رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در این اجتماع اظهار داشت: سلام و درود می فرستیم بر مادران و همسرانی که با ایثار و از خود گذشتگی از جانبازان عزیز پرستاری کردند.

وی ضمن عرض سلام به نقش آفرینان عرصه های مختلف اجتماعی تصریح کرد: جمع با صفا و صمیمی شما عزیزان برای دو امر مهم است، و آن  نگاه به تصمیم برای آتیه و آینده ی کشور است.

رئیسی با بیان اینکه کشور افتخارات زیادی در دوران پس از انقلاب اسلامی آفریده است گفت: این مهم به برکت خون شهدا و به برکت حضور عزیزانی چون شماست، اگر سایه جنگ از کشور کنار رفته است به برکت حضور غیرتمندانه شما مردان و زنان متدین و با بصیرت است.

وی افزود: این حضور منحصر به یک همایش و راهپیمایی نیست، معنای این سخن آن است که کلید حل مشکلات کشور و کلید باز شدن قفل کسب و کار و مشکلات اجتماعی فقط در دستان توانای مردم و جوانان این ملت است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون دشمن برای هیچ ملتی گره گشا نبوده که دومین آن ملت ما باشد.

وی با بیان اینکه باید به مردم میدان داد افزود: باید مدیران فرهیخته ای که می توانند عرصه های اقتصادی این ملت را به دست بگیرند جوانان باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه نمازد ما کارت شناسایی ملی ماست اظهار کرد: خط کشی هایی که گیلک، ترک و تالش را از هم جدا کند مطلقا پذیرفته نیست.

وی افزود: ما به دختران و زنان خود اجازه می دهیم با رعایت شئونات اسلامی حضور پیدا کنند، اما آنچه امروز وجود دارد کرامتی نیست که انتظارش را داریم.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه حفظ این شئونات را دارد خاطر نشان کرد: سطح سواد و دانش گیلانی ها بسیار بالاست، آن همه ثروتی که در این استان است، آیا معادن و ذخایر و نیروی متراکم انسانی کارآمد در این استان شان این استان همین است که از بیکاری رنج ببرد؟

وی گفت: رقم آمار افراد تحصیل کرده گیلانی بالاست، اما آیا در شان این ملت است که قطب قلیل اقتصادی و گردشگری شود؟

رئیسی افزود: ما چند هزار کیلومتر ساحل دریایی داریم آیا این ظرفیت عظیم برای بیکاران و جویندگان کار که بتوانند اقتصاد دریا را فعال کنند کافی نیست؟

وی ادامه داد: برنج این کشور چای و زیتون این کشور از دست رنج کشاورزان عزیز این استان است، کسی که دوبار از چای استان شما استفاده کند امکان ندارد سراغ چای خارجی برود برنامه ریزی و ایجاد تقاضا برای استفاده از کالای داخلی کشاورز را امیدوار می کند، اگر مدیریت درست شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:  یک کشاورز در کنارش ۴ نفر می توانند کار کند، مگر یکی از مواردی که مردم را رنج می دهد قاچاق کالا نیست،  ۶۰ درصد ظرفیت صنعتی کشور تعطیل است، چرا کارخانه ها تعطیل می شود نساجی گیلان و ابریشم گیلان زبان زد بوده است، جای این کارخانه ها امروز کجاست؟

رئیسی افزود: مگر نمی گویند با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می توانند شغل ایجاد کنند، وزیر شما اگر راست می گفت می توانست اجازه ی تعطیلی کارخانه ها را ندهد.

وی گفت: من زبان کسانی هستم که سخنشان شنیده نمی شود، کارگران، دانشجویان، صنعت گران و… ما می گوییم یک فرهنگی در این کشور می تواند از صندوق خود وام بگیرد اما این صندوق به یغمای برده می شود!

رییسی افزود: باید اصلاح نظام بانکی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون جوان در آستانه ازدواج هستند اظهار کرد: این وام صفر درصد ازدواج هنوز نصیب کسی نشده است! اگر فقط نفر از این تسهیلات بانکی را به نا حق دریافت کردند.

رئیسی ادامه داد: این چند روز چه اتفاقی در کشور افتاد که آقایان دم انتخابات تسهیلات افراد تحت پوشش را سه برابر کردند، شما که گفتید منابع ندارید؟! ما می گوییم منابع هست مدیریت نیست!

وی با بیان اینکه مردم عقل و شعور دارند تصریح کرد: معلمان اخلاقی مثل آیت الله بهجت فومنی به ما اخلاق آموختند نه برای گفتن به دیگران بلکه برای عمل کردن در عرصه ی ارتباط با مردم.

رییسی خطاب به روحانی گفت: اطلاعاتی که من دارم به مناسبت شغلم قابل قیاس با شما نیست اما کسی که می خواهد در کسوت ریاست جمهوری باشد باید منافع امنیتی را فدای منافع شخصی کند نمی شود!

وی خطاب به همه بزرگان گفت: ما قرار است با خدای خود عهد ببندیم.امنیت ملی را فدای منافع شخصی نکنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید کارآمد باشد گفت: دولتمردان بآید خودشان کار کنند نه اینکه در بخش خصوصی هم فعال باشند!
رئیسی با اشاره به اینکه برنامه اش را ارائه داده است افزود: آنچه از برنامه مهم تر است عمل به اجرای برنامه است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم از ما اقدام و عمل می خواهد، بحث شعار نیست، اگر دیپلماسی این است که با غربی ها صحبت کنند تا از انتخاباتشان حمایت کنند، بله ما این دیپلماسی را بلد نیستیم!

وی گفت: حتی آب خوردن ما هم وابسته به برجام است ما این اقتصاد را بلد نیستیم ما معتقدیم نباید کشور را معطل گذاشت، پیش پرداخت برجام بتن بر قلب رآکتور بود!

رئیسی افزود: ما معتقدیم دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند، بلکه یک دولت انقلابی می خواهد که این چک را از سوی مردم ایران نقد کند و بین الملل را وادار به عمل به تعهدات خود کند.

وی با بیان اینکه با اعتماد به مردم مشکلات کشور حل خواهد شد اذعان کرد:  گیلان بهترین قطب گردشگری منطقه خواهد شد، این شعار نیست، جایی مثل گیلان که جنگل، دریا، خاک حاصلخیز و فرهنگ مناسب داشته باشید در هیچ جای دنیا نیست.

رئیسی گفت: وضعیت فعلی مردم گیلان را مناسب و در شان این استان نمیدانیم، ما بدون در نظر گرفتن جناح های سیاسی عمل می‌کنیم، آنکه در خط امام باشد درست عمل خواهد کرد.

وی گفت: من فرای جناح ها و قومیت ها بنا دارم از تمام ظرفیت کشور در جهت باز شدن گره ها استفاده کنیم.

رئیسی ادامه داد: دولت مستقر دو راه دارد، یا بگویند مردم! من در این چهار سال اقداماتی کرده و پشیمانم یا مردم را از ولی بترساند و بگوید ولی می خواهد بین دختران و پسران دیوار بکشد، هیچ کس حق مخدوش کردن این آزادی را ندارد، این دیوار بلند بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهد شد.

وی گفت: حقوق شهروندی آن است که افراد ایجاد خجالت و شرمندگی نکنند، بلکه دختران تحصیل کرده ما شغل با کرامتی داشته باشند، ان شالله با اراده پولادین خود مردم این کشور و حقوق ملت آن به نفع مردم تغییر کند.

وی با بیان اینکه ما از استاد بهشتی آموختیم در عرصه انجام وظیفه از هیچ چیز بترسیم و نمیترسیم گفت: من رقیب دولت نیستم من رقیب فقر و بیکاری و فساد هستم ما به نام شهدا برای اینکه دولتی هم طراز دولت اسلامی تشکیل شود پا به این عرصه گذاشتیم و دعای شما مردم در این راه بسیار موثر خواهد بود.

برچسب ها : , ,

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.