×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
ضرورت ایجاد خط هوایی رشت-آستاراخان برای توسعه روابط اقتصادی

4548454M

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ایجاد خط هوایی رشت-آستاراخان برای توسعه روابط اقتصادی فی مابین ضروری است.

به گزارش میرزا کوچک نیوز  به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در دیدار کنستانتین آلکسیف سرکنسول روسیه در استان گیلان از این منطقه اظهار داشت: با توجه به رفع تحریم‌های بین المللی و دیدگاه‌های مثبت دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری، این مقطع زمانی بهترین فرصت برای فعال‌سازی کریدور شمال جنوب است.

وی از برگزاری اجلاس شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال آینده در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: ایجاد خط هوایی رشت-آستاراخان برای توسعه روابط اقتصادی فی مابین ضروری است و با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد انزلی درمعادلات تجاری و ترانزیتی ایران در دریای خزر و مزایا و معافیت‌های قانونی، آمادگی خود را برای هر گونه ایفای نقش مؤثر در گسترش روابط دو کشور اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر رفع موانع پیش روی تجار ایرانی در روسیه، افزود: خواستار تسریع در تخلیه و بارگیری کالاهای بازرگانان ایرانی در بنادر روسیه از جمله آستراخان و تطابق استاندارد کالاها هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش مبادلات تجاری دو کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است، بر لزوم تولید محصولات صادراتی ایرانی با رعایت استانداردهای مدنظر کشور روسیه تأکید و خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی به این سازمان، مسئولان کشور ما خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی در گسترش روابط با روسیه هستند.

سرکنسول روسیه در استان گیلان با تأئید سخنان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، موقعیت منطقه آزاد انزلی و استان گیلان در مبادلات اقتصادی روسیه با ایران را استراتژیک ارزیابی کرد و افزود: از توسعه گردشگری میان دو کشور و به‌ویژه با استان گیلان حمایت می‌کنیم و می‌‌توان با برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مشترک زمینه آشنایی بیشتر تجار و فعالان اقتصادی- توریستی دو کشور با یکدیگر را فراهم کرد.

کنستانتین آلکسیف بر لزوم تسریع در ارائه خدمات و تسهیلات به بازرگانان دو کشور تأکید کرد و گفت: آماده همکاری برای رفع موانع برای گسترش همکاری‌های مشترک هستیم و می‌بایست با حمایت از بخش خصوصی و فعالسازی توانمندی‌های تجار و بازرگانان دو کشور، امکان توسعه هر چه بیشتر روابط را مهیا کرد.

به گزارش میرزا کوچک نیوز، در این دیدار نماینده وزارت خارجه در گیلان و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.


منبع:خبرگذاری تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.