×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
فرهنگ وقف در گیلان اطلاع‌رسانی نشده است

میرزا کوچک نیوز:حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر امروز در همایش وقف و اقتصاد با اشاره به اهمیت وقف اظهار کرد: کسانی که سرمایه‌های خود را وقف می‌کنند و موجب اشتغال در جامعه می‌شوند کاری عظیم انجام می‌دهند.

وی به ایجاد سامانه اطلاعاتی در اداره‌کل اوقاف گیلان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات کاملی در اختیارمان قرار می‌گیرد و وقف دستخوش حوادث نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه موقوفاتی که در جریان اصلاحات ارضی تقسیم شده بود به اوقاف برگردانده شد، تصریح کرد: حدود سه هزار موقوفه و 23 هزار رقبه در گیلان وجود دارد.

وی موقوفات گیلان را از نظر تولیت بر دو بخش تقسیم شده خواند و گفت: یکسری از موقوفات متولی مشخصی دارند و بعضی دیگر از موقوفات متولی شخصی ندارند و در اختیار اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر اینکه موقوفه قابل فروش نیست، خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف گیلان به دنبال این نیست که حتی ذره‌ای از مال مردم را به موقوفات اضافه کند و وقف باید حتماً توسط صاحب مال انجام شود.

وی یکی از نگرانی‌ها و آسیب‌ها در امر وقف را عدم اطلاع‌رسانی از سرمایه‌گذاری در وقف دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در موقوفات استان را دارند می‌توانند به معاونت بهره‌برداری اوقاف مراجعه و شرایط سرمایه‌گذاری خود را مطرح کنند.

عادلی با بیان اینکه فرهنگ وقف در گیلان به خوبی اطلاع‌رسانی نشده است، گفت: برگزاری چنین جلساتی اطلاع‌رسانی برای افراد مختلف و سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در موقوفات یک سرمایه‌گذاری مطمئن است، یادآور شد: تمام سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیالی آسوده در موقوفات سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول جایگاه کشوری وقف در گیلان را در رتبه نخست عنوان کرد و افزود: به لحاظ تعداد امامزادگان گیلان در جایگاه سوم کشور است.

وی مبارزه با خرافه‌پرستی را از اهداف اداره کل اوقاف گیلان نامید و متذکر شد: در این راستا اقدام‌ها و اطلاع‌رسانی‌های خوبی انجام شده است.

عادلی با بیان اینکه در سال‌های گذشته پنج مورد وقف در استان انجام می‌شد، یادآور شد: در سال جاری تاکنون 22 مورد وقف در استان به ثبت رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 50 مورد وقف در گیلان ثبت شود.

وی نقش رسانه‌ها را در گسترش فرهنگ وقف اساسی دانست و متذکر شد: تمام رسانه‌ها در گسترش فرهنگ وقف در استان نقش موثری دارند و از همکاری آنها قدردانی می‌کنم.

بنا بر این گزارش، در همایش مذکور موقوفاتی از جمله موقوفه طالب‌زاده رودسر، موقوفه میانرز فومن، موقوفه معمارباشی رشت، موقوفه چر مچی رشت و موقوفه نجم‌اسدی لنگرودی برای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران حاضر معرفی شدند. / فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.