×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نشست های ماهانه شورای جوانان تشکیل شود

به گزارش میرزا کوچک نیوز، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از جوانان برگزیده استان که همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد، با اشاره به سخنان صریح و صمیمی جوانان حاضر در این نشست گفت: از حضور در چنین نشست هایی که جوانان به راحتی دغدغه های خود را بیان کنند، لذت می برم.
وی بیان داشت: در طول تاریخ بشر همواره انسان هایی که مسیر حقیقت را می پیمایند و در کارها با عشق و علاقه و اخلاص تلاش می کنند، پایا و نامشان برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.
استاندار گیلان با اشاره به رشادت و دلیری حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا، شهامت، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی این بزرگوار را موجب ماندگاری در طول تاریخ دانست و معرفت ایشان را حاکی ار انتخاب راه صحیح ، حقیقیت یابی و پایمردی این بزرگوار ذکر کرد.
وی افزود: داشتن این ویژگی ها موجب شباهت این حضرت به پیامبر مکرم اسلام (ص) شد و ان شاء الله خداوند توفیق دهد تا همیشه در مسیر معرفت و حقیقت پایدار بمانیم.
نجفی با بیان اینکه بحث جوانان در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: ادعای حل بخش اعظمی از مشکلات جوانان در کوتاه مدت، ادعای بزرگی است.
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش اشتغال و بهبود فضای کسب و کار گفت: گام های اولیه خوبی برای حل مشکلات بیکاری برداشته شده اما این کاهش آمارها به معنی حل مشکلات جوانان نیست و جوانان تحصیلکرده زیادی بیکارند.
استاندار گیلان بحث مطالبات جوانان را در ارتباط تنگاتنگ با مباحث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: حل اساسی مشکلات جوانان در همه این بخش ها ریشه دارد.
وی با اشاره به نگاه ویژه حاکمیت و نظام در حل مشکلات جوانان تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب همواره به جوانان نگاه ویژه ای دارند.
نجفی همچنین با اشاره به تاکیدات دکتر روحانی مبنی بر حل مشکلات جوانان اظهار داشت: رییس جمهوری، توجه ویژه ای به جوانان داشته و تاکید و سفارش ایشان به وزرا و استانداران جهت حل مشکلات جوانان گواه این مدعاست.
وی افزود: نباید تنها به برگزاری جلسات صرف اکتفا کرد بلکه سعی در ارائه خروجی مناسب در این نشست ها داشته باشید.
نجفی همچنین بر ضرورت حضور نماینده تشکل های جوانان متناسب با تخصص هایشان در شوراهای تصمیم گیری استانداری تاکید کرد.
وی حمایت خود از تیم های ورزشی را به دلیل سرگرم کردن جوانان به ورزش و دور نگه داشتن آنها از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه شادی منافاتی با مذهب و دین ما ندارد، افزود: خنده رویی از جمله ویژگی پیامبر مکرم اسلام (ص) بود.
وی با بیان اینکه باید زمینه شاد زیستن را برای افراد جامعه فراهم کنیم، گفت: هرچه بر تقویت شور و نشاط جوانان سرمایه گذاری کنیم، از آسیب های اجتماعی کاسته می شود.
استاندار گیلان بر ضرورت برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج نیز تاکید کرد و با بیان اینکه اکثریت طلاق ها بدلیل عدم توان مالی نیست بلکه در خانواده های متمول نیز شاهد این معضل هستیم، افزود: متاسفانه عمده طلاق ها در سال های اول و دوم ازدواج شکل می گیرند که این مسئله، حاکی از آن است که ازدواج ها در زمان مناسب نبوده است.
وی همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان را موظف کرد از طرح هایی که به ریشه یابی آسیب های اجتماعی می پردازد، حمایت کند.
نجفی از سمن های مرتبط با جوانان نیز خواست در این زمینه طرح های تحقیقاتی خود را به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه دهند.
در این نشست که تعدادی از جوانان به بیان مطالب مختلف پرداختند، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در این نهاد را بیان کرد./ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.