×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان فرصتی برای اعتلای فرهنگ شهدا

ستاد پشتیبانی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان عصر امروز به ریاست استاندار گیلان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمد علی نجفی در ستاد پشتیبانی نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان با محکوم کردن اقدام غیر انسانی رژیم آل سعود در اعدام عالم مجاهد شیخ باقر النمر اظهار داشت : دولت عربستان با این اقدام رسوایی تاریخی برای خاندان خود و تمامی کسانی که ادعای حکومت در آن کشور را دارند به بار آورد .

وی با بیان اینکه رژیم آل سعود به دنبال انحراف این موضوع است تصریح کرد : نیت پلیدی را که آل سعود در سالهای اخیر اتخاذ کرده  در راستای سیاست های فرقه گرایانه و اختلاف بین مذاهب است

وی با بیان اینکه رسوایی اعدام این عالم مجاهد و شهدای یمن هرگز پاک نخواهد شد افزود : خون این شهدا دامن آل سعود را خواهد گرفت .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید استان اظهار داشت : این عزیزان که خود الگوی ایثار و فداکاری در جبهه ها مختلف می باشند با عشق به شهدا و نیت پاک  این کار بزرگ و سترگ را شروع کردند و انشاء ا… این کنگره به زیبایی در گیلان برگزار خواهد شد .

وی شهدا را روشنی چراغ هدایت جامعه دانست که باید برای همیشه تاریخ روشن بماند افزود : باید به شهدایمان افتخار کنیم  .

وی روشن نگاه داشتن چراغ شهدا را وظیفه همگان دانست و بر لزوم جمع آوری آثار و وصیت نامه شهدا  تاکید کردو  افزود : به تصویر کشیدن  خاطرات شهدا گیلانی از جمله اقدامات ارزشمندی به شمار می رود که باید اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشیم .

دکتر نجفی دیدار با خانوادهای شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های همیشگی رییس جمهور عنوان کرد و افزود :توجه به خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران اولویت دولت و نظام است و این نگاه وظیفه ما را سنگین تر می کند .

وی با بیان اینکه از لحاظ اعتباری سخت ترین سالها را در حال سپری هستیم افزود: انتظار داریم سازمان مدیریت اعتبارات بودجه در این بخش را تامین کند هر چند که ما منتظر بودجه و اعتبار نیستیم و به یاری خداوند بهترین و زیباترین کنگره شهدا را در گیلان برگزار خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اظهار داشت : بخش اعظمی از این اقدام با عظم مردمی  و حمایت های خانواده های معظم شهدا شکل گرفته است .

وی بر برگزاری مراسم زیبنده 8 هزار شهید گیلانی تاکید کرد و افزود : همه داشته ها و امکانات  دستگاهها متعلق به شهدا است و در جهت برگزاری هر چه باشکوهتر این کنگره از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نیستند .

دکتر نجفی تعداد شهدای گیلانی را نسبت به جمعیت استان بالا دانست و افزود : ارسال کمک های بیش از 1000 کامیونی گیلانیها در دوران دفاع مقدس هرگز از اذهان فراموش نخواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد : انشاء ا… از این فرصت در جهت اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و ایثار و شهادت بهره لازم را بگیریم .

در ادامه این نشست همچنین معاونین استاندار ، فرمانده سپاه قدس گیلان وجمعی از روسای کمیته های به ارائه گزارش از اقدامات خود پرداختند و روسای کمیته های 13 گانه برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان احکام خود را از استاندار گیلان دریافت کردند .

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.