×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
ارتباط مجلس و نهاد کتابخانه‌ها ضعیف است/ لزوم تشکیل کمیسیون کتاب و کتابخوانی در مجلس

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از تسنیم ، سیدکاظم دلخوش عصر امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن همایش‌های شهید مطهری منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: نسل امروز و جهان سوم ارتباط اندکی با کتاب و کتابخوانی دارد وچنین برنامه‌هایی سبب بهبود شرایط فرهنگی کشور می‌شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه قرآن کریم در میان کتب افزود: قرآن کریم جامع‌ترین و بهترین کتاب برای بشر است و این کتاب مقدس و آسمانی، جایگاه ویژه‌ای را برای مطالعه و علم آموزی در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش فضاهای مجازی در کاهش سرانه مطالعاتی کشور اعلام کرد: بودجه در نظر گرفته شده جهت امور کتابخوانی در سال گذشته 10 میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های انجام شده در سال 96 به 15 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

دلخوش با اشاره به تلاش مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی گفت: افزایش امکانات لازم جهت توسعه سرانه مطالعاتی کشور نیازمند پیگیری و مطالبه جدی‌تر مسئولان حوزه‌های مربوطه است.

وی با انتقاد از ارتباط کم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارتباط میان این دو نهاد بسیار ضعیف است و باید تلاش شود تا هماهنگی‌های مجلس و نهاد کتابخانه‌ها بیشتر شود تا شاهد تشکیل کمیسیون کتاب و کتابخوانی در مجلس شورای اسلامی باشیم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.