×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
اعلام جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج

محمود شالویی درباره جزئیات مراسم به ایسنا گفت: مراسم وداع با مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته کشورمان در روز پنجشنبه (۲۷ مردادماه) از ساعت ۹ ساعت از مقابل تالار وحدت انجام خواهد شد. او گفت: شعرخوانی و سخنرانی برخی از استادان دانشگاه و فرزند او از بخش‌های مختلف این مراسم است.

به گفته شالویی آیت‌الله مصطفی محقق داماد بر پیکر هوشنگ ابتهاج نماز خواهد خواند.

دستیار ویژه وزیر ارشاد افزود: پس از این مراسم پیکر آن مرحوم به زادگاهش، استان گیلان، شهر رشت منقل خواهد شد و مراسم خاکسپاری او از ساعت ۹ صبح روز جمعه (۲۸ مردادماه) در باغ محتشم رشت برگزار خواهد شد.

شالویی در ادامه گفت: این مراسم‌ها با همراهی و همکاری خانواده‌ آن مرحوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت. از همه دستگاه‌ها بخصوص وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آلمان و کنسولگری ایران در شهر فرانکفورت و مجموعه‌های داخلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و بنیاد رودکی و سایر نهادهایی در انتقال پیکر این استاد و مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد هوشنگ ابتهاج همکاری و همراهی کرده‌اند، تقدیر و تشکر کنم. همچنین جا دارد از شرکت سیمان که در حقیقت خانه تاریخی سایه دراختیار شرکت است، و در این مدت زحمات زیادی متقبل شدند و میزبان مردمی بودند که در آن مکان تاریخی حضور یافتند و از استانداری اداره کل استان گیلان تقدیر و تشکر کنم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.