×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده منصفانه نیست

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت که تورم ۴۰ درصد در برابر افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت غیرمنصفانه است و مشکل آنها را حل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به عنوانه مخالف کلیات گفت: هنوز گزارش عملکرد برنامه توسعه ارائه نشده و لایحه بودجه هم با یک ماه تاخیر آمده است که این به معنای از دست دادن زمان و بی‌انضباطی رویه‌ای است که بعد از انقلاب سابقه نداشته است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه هفتم از جمله ایجاد ثبات اقتصادی و تک نرخی شدن نرخ ارز اظهار کرد: در بودجه دائمی کردن برخی از احکام آمده که خلاف قانون است چون ماهیت بودجه یکساله است و نمی‌توان بر آن احکام دائمی آورد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی قیمت نفت در بودجه به قیمت هر بشکه ۸۵ دلار تصریح کرد: در شرایط فعلی قیمت هر بشکه نفت ۶۸ دلار است اما در بودجه ۸۵ دلار دیده شده است این بدان معناست که با کسری بودجه مواجه می‌شویم، سوال این است که چرا قیمت نفت واقعی دیده نشده است؟

دلخوش ادامه داد: از طرف دیگر نرخ دلار ۲۳ هزار تومان پیش بینی شده در حالی که اکنون بالای ۴۰ هزار تومان است این مابه‌التفاوت قیمت ارز همان ارز ترجیحی می‌شود که آقایان به آن ایراد می‌گرفتند.

دلخوش با انتقاد از رشد ۴۷ درصدی مالیات گفت: مدام نباید دست در کیسه مردم کنیم بلکه باید راه‌های دیگری مثل انفعال را پیش بینی کنیم.

وی تبدیل طرح‌های ملی به استانی را به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف لایحه بودجه برشمرد و توضیح داد: وقتی طرح ملی به استان داده می‌شود یعنی بودجه قطره چکانی داده شده و اگر طرح ملی در طول پنج سال به اتمام می‌رسید این کار در استان‌ها شدنی نیست.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با انتقاد از پیش بینی‌های دولت در لایحه بودجه درباره موضوع قیر اظهار کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید مشکل مردم را حل کنند، یک بخشی از آن موضوعاتی همچون آسفالت روستاها و شهرها است.

دلخوش همچنین افزایش ۴۰ درصدی تورم در برابر افزایش ۲۰ درصدی حقوق را غیرمنصفانه خواند و گفت که این موضوع مشکل کارکنان دولت را حل نمی‌کند. حقوق هفت میلیون تومانی جوابگو نیست؛ با این وضعیت کلیات بودجه با مشکل مواجه می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.