×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
باید از مسئولین قبلی پرسید که با چه عناوینی وام‌های سنگین داده شده‌ است

نماینده مردم صومعه‌سرا و نایب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی گفت که موضوع ابر بدهکاران بحث امروز و دیروز نیست و یک مطالبه چندین ساله از طرف مجلس و مردم بوده است. در عین حال اما، انتشار این لیست را هر چند که به گفته آقای وزیر اقتصاد ناقص است، به فال نیک می‌گیریم.

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، بانک مرکزی برای نخستین بار لیست اسامی ۱۴ بانک دولتی و خصوصی از مجموع ۲۴ بانک را منتشر کرد، همچنین براساس اعلام بانک مرکزی لیست اسامی مابقی بانک‌ها در صورت همکاری آن‌ها و ارسال لیست اسامی ابربدهکارانشان تا نیمه اردیبهشت منتشر خواهد شد.

طبق تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، بانک مرکزی موظف شده تا اطلاعات کاملی مانند میزان وام‌های دریافتی، اسامی دقیق دریافت کنندگان تسهیلات و وثایق اخذ شده را به صورت فصلی در سامانه اطلاعاتی خود منتشر کند.

به گفته اباتری سوال دیگری که وجود دارد این است که که این وام‌گیرندگان در سال‌هایی وام دریافت کرده‌اند که شاخص تورم بسیار کم بوده است، اکنون، اما با بالا رفتن تورم و کاهش ارزش پول ملی، آیا باز پرداخت به مقدار همان دریافت سابق خواهد بود، یا با رشد تورمی محسوب می‌شود. ضمن این که بنده معتقدم باید لیست افراد حقیقی ابر بدهکار نیز منتشر شود، زیرا ابر بدهکاران اصلی اشخاص حقیقی هستند.

تا الان بانک مرکزی لیست ابربدهکاران بانک‌های رفاه کارگران، سامان، سپه، قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین، کشاورزی، گردشگری، ملت، تجارت، پست بانک، پاسارگاد، مشترک ایران و ونزوئلا و اقتصادنوین را منتشر کرد که طبق یک بررسی کوتاه از این لیست‌ها برخی از اسامی به عنوان بدهکار در بانک‌های مختلف به کرات دیده شده است به عنوان مثال بررسی‌ها از ۳ بانکی که لیست ابربدهکاران آن‌ها منتشر شده نشان می‌دهد اسامی دو شرکت خودروساز به کرات دیده شده است.

شرکت خودروساز سایپا بیش از ۵۳ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی بدهکار است و همچنین این میزان برای شرکت خودروسازی ایرانخودرو بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام شده.

نماینده مردم صومعه‌سرا در بخش دیگری از سخنانش در مورد تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور نیز خاطرنشان کرد در مورد وعده‌ها، باید بگویم آقای رئیس‌جمهور انسان خوش‌قول و همین‌طور شخص بی‌حاشیه‌ای است که زحمت می‌کشد و بدون توجه به حاشیه‌ها در حال کار برای تحقق وعده‌ها است.

دلخوش می‌گوید به نظر بنده در اطراف دولت حاشیه‌هایی وجود دارد، این‌ها همان موانع تحقق وعده‌های دولت هستند. الحمدالله این دولت درحال عمل به وعده‌ها است و سعی در تحقق آن‌ها دارد. اما باید افراد کوتوله را از دور خود خصوصا در حوزه اقتصادی دور کند. اگر این‌ها محقق شود، یقین بدانید تمامی وعده‌های ریاست‌جمهوری محقق خواهند شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.