×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تنیان منطقه‌ای مهم با پتانسیل بالا از نظر جغرافیایی است/مشکلات منطقه پیگیری می‌شود

با توجه به گزارش خبری که در زمینه منطقه تنیان در این پایگاه خبری درج شد، برای پیگیری مشکلات مردمان این منطقه نشست خبری با فرماندار صومعه‌سرا برگزار کردیم، که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا اظهار کرد: از اینکه خبرنگاران در زمینه توسعه و پیشرفت روستاها و شهرهای این شهرستان فعالیت می‌کنند و با هزینه شخصی خود درصدد پیگیری مشکلات مردم هستند،جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه تنیان منطقه‌ای مهم با پتانسیل بالا از نظر جغرافیایی است که زمینه سرمایه گذاری و توسعه در آنجا فراوان است، افزود: این منطقه دارای مردمانی اصیل و خونگرم است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه کم و کاستی در همه جا وجود دارد و ما مسئولان در حد توان خود در صدد رفع مشکلات هستیم، گفت: حدود 15 کیلومتر از راه‌های تنیان در دست آسفالت است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه شوراها و دهیاران منطقه تنیان جاده‌ها را برای آسفالت زیرسازی کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از نقاط این منطقه به دلیل صعب العبور بودن ماشین آلات آسفالت، به صورت دستی آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یکی از روستاهای تنیان در عرض سه روز 30 عدد از تیرهای برق چوبی تعویض و تیرهای سیمانی نصب شد، خاطرنشان کرد: در توسعه یک منطقه علاوه بر مسئولان، مردمان هم باید کمک و زمینه را فراهم کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه در تنیان در زمینه برق اقدامات خوبی در این یکسال صورت گرفته است، اظهار کرد: در زمینه آب شرب این منطقه، به دلیل اینکه چاه ها جوابگو نیست، به دنبال این هستیم که انتقال را از طریق چاه‌های دیگر داشته باشیم تا مشکلات آن حل شود.

فتح‌اللهی با بیان اینکه در زمینه تقویت آب کشاورزی نیز تلاش‌هایی برای رفع مشکل شده است، افزود: در روستای رفتگی برای پمپاژ آن 370 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده ایم تا با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ مشکل آب کشاورزی حل شود.

تخصیص 370 میلیون تومان اعتبار برای احداث پل چالکسر

وی با اشاره به اینکه پل چالکسر یکی از پل های خطرناک در این منطقه و گلوگاه تنیان و تمام روستاهای آن است، گفت: این نوید را به مردمان این منطقه می‌دهیم که برای درست کردن این پل 300 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم و در آینده نزدیک اقدام به ساخت آن می‌کنیم.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه برای احداث آب بندان نیاز به شرایط مناسب دارد، تصریح کرد: برای احداث آب بندان باید فضای مسطح و باز وجود داشته باشد تا بتوان این طرح را در آنجا عملی کرد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه در کمیته برنامه‌ریزی برای تخصیص بودجه اعتبار محدودی را تخصیص و نمی‌توان با آن بودجه برای تمام 280 مسجد صومعه‌سرا اعتبار اختصاص داد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برخی از مساجد را هر سال انتخاب و 5 تا 10 میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات آن مسجد تخصیص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه عدم روحانی در منطقه تنیان باید بررسی شود، اظهار کرد: امسال برای کانون های مساجد اعتباراتی به فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: طرح هادی در 460 هکتار منطقه تنیان اجرا می‌شود که 161 هکتار مربوط به ساخت و ساز و مابقی برای کشاورزی، جاده، فضای سبز، پارک و … است.

فتح اللهی با بیان اینکه 22 قطعه زمین در پایین دست تنیان را پاسکازی و قطعه بندی کردیم تا مردمان نارنج پره در ان منطقه بروند و زندگی کنند، گفت: متاسفانه مردمان این منطقه حاضر به جا به جایی نیستند و طبق تعهدی که از آنها گرفته شده، هر اتفاقی در زمینه رانش زمین بیفتد، به پای خودشان است.

وی تصریح کرد: خط تلفن wll در این روستا فعال است که برای تقویت نقاط ضعف آن در تلاش هستیم که با تقویت آن مردم به راحتی می توانند از اینترنت استفاده کنند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.