×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری

حسین بالو امروز در جلسه ستاد ثبت نام سال تحصیلی 1401-1400 که در اداره آموزش و پرورش صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه در مواجهه با ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و عوامل اجرایی مدارس، ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی 1401-1400  به صورت غیرحضوری و در سامانه پادا (pada.medu.ir) انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا در خصوص نحوه ثبت نام دانش‌آموزان ورودی مقاطع مختلف تحصیلی افزود: نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان ورودی پایه‌های هفتم و دهم می‌بایست با مراجعه به سامانه پادا نسبت به پیش ثبت‌نام در مدارس مورد نظر خود اقدام کنند که پس از بررسی و کنترل ضوابط محدوده‌بندی جغرافیایی در سامانه، ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم با در نظر گرفتن شرایط هدایت تحصیلی این دانش‌آموزان جهت انتخاب رشته، انجام می‌گیرد. ثبت نام اولیه دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری انجام می‌شود که بعد از مراجعه به پایگاه‌های سنجش بدو ورود، ثبت‌نام قطعی خواهد شد.

بالو با اشاره به چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه نیز عنوان کرد: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی، ثبت نام دانش‌آموزان میان‌پایه به صورت خودکار انجام شده و دانش‌آموزان در پایه بالاتر همان مدرسه ثبت نام می‌کنند و نیازی به مراجعه دانش‌آموزان و اولیای آنان به مدرسه نیست.

وی افزود: اگر دانش‌آموزان میان پایه متقاضی ثبت نام در مدرسه دیگری باشند، می‌بایست به سامانه پادا مراجعه و با تایید مدیر مدرسه نسبت به لغو ثبت نام در مدرسه مبدأ و ثبت‌نام مجدد در مدرسه مقصد اقدام کنند.

بالو در مورد ثبت نام دانش‌آموزان متقاضی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان ورودی پایه‌های هفتم و دهم این مدارس از طریق آزمون متمرکز کشوری و استانی تعیین می‌شوند، ثبت‌نام قبول شدگان با رعایت ضوابط و دستورالعمل این مدارس، به صورت متمرکز و خودکار انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زمان پیش  ثبت‌نام دانش‌آموزان ورودی پایه اول از اول تا 22 خرداد، پایه هفتم از 22 خرداد تا 15 تیر و پایه دهم از اول تا 25 تیر می‌باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.