×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
درخواست اصلاح طلبان از رئیس جمهور

به گزارش میرزا کوچک نیوز ، مراسم ختم پدر حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه با حضور مقامات لشکری، کشوری و چهره‌های سیاسی در مسجد نور تهران برگزار شد.

از جمله چهره‌های مطرح حاضر در این مراسم می توان علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، مجید انصاری، اسفندیار رحیم مشایی، سیدعباس عراقچی، سیدعباس صالحی، حجت الاسلام قمی، حسین امیرعبداللهیان، علاء‌الدین بروجردی، احمد توکلی، الیاس نادران، سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور، محمدرضا باهنر، مصطفی کواکبیان، مجید تخت‌روانچی، سردار اشتری فرمانده ناجا، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه، مهرداد بذرپاش، حسین طلا، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، غلامرضا مصباحی مقدم، احمد حکیمی‌پور، جواد اطاعت، سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات و جمعی از نمایندگان مجلس اشاره کرد.

لیست مشترک جامعتین برای خبرگان تا هفته آینده نهایی می‌شود

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در حاشیه این مراسم در جمع  خبرنگاران گفت: جامعه روحانیت مبارز در بحث مجلس خبرگان بنا دارد با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لیست مشترک بدهد و این لیست در همین هفته یا هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در قالب ائتلاف اصولگرایان وارد شدیم و تمام جلسات این شورا با مدیریت آیت‌الله موحدی کرمانی در محل جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود و ۵ نفر از اعضای این جامعه در ائتلاف حضور دارند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم به زودی شورای ائتلاف اصولگرایان به نتیجه برسد.

مصباحی مقدم در مورد رد صلاحیت‌ها نیز گفت: شورای نگهبان ممکن است بعد از بررسی مجدد برخی از افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند را تأیید صلاحیت کند البته طبق قانون.

وی تأکید کرد: امیدواریم ان‌شاءالله یک انتخابات کاملاً رقابتی را در ۷ اسفند سال جاری شاهد باشیم.

تحریم‌های جدید آمریکا را در هیئت نظارت بررسی می‌کنیم

مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای در حاشیه مراسم ختم پدر حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا اظهار داشت: هیئت نظارت تحریم‌های جدید آمریکا را بررسی می‌کند و اگر متناقض با برجام باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: از هر مکانیسمی که وجود دارد برای مقابله استفاده می‌کنیم و هیئت نظارت باید آن را بررسی کند.

تخت‌روانچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه “رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه ریاست جمهوری در مورد رفع تحریم‌ها فرمودند که باید مراقب بدعهدی آمریکایی‌ها باشیم نظر شما چیست؟” گفت: ما هر حرکتی را که بخواهد انجام شود، رصد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: با چشمان باز مراقب و هوشیار هستیم که ببینیم آنها به تعهدات خود عمل می‌کنند یا خیر و هیئت نظارت بر برجام در حال بررسی کامل موضوعات است.

برخی از اعضای حزب اعتدال و توسعه برای مجلس دهم تایید صلاحیت شدند

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هم در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تایید صلاحیت شدگان این حزب اظهار داشت: برخی از کاندیداهای حزب اعتدال و توسعه تایید و برخی از آنها رد صلاحیت شده‌اند.

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از روحانی خواسته که به قضیه صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان ورود کند

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” گفته می‌شود شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است تعطیل و به یک کمیته ۱۵ نفره تبدیل شود آیا این مطلب صحت دارد یا خیر؟” گفت: اولین بار است که این را می‌شنوم و به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان می‌گویم که چنین چیزی صحت ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری در مورد رد صلاحیت کاندیدای اصلاح طلب دارید گفت: ما به آینده امیدواریم و پییگری‌ها و رایزنی‌های با اعضای محترم شورای نگهبان که همواره طبق قانون عمل کرده‌اند نتیجه خواهد داد.

حکیمی پور تاکید کرد: ما از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواسته‌ایم که در مورد تایید صلاحیت‌ها از اختیارات قانونی‌اش استفاده کند.

اصلاح‌طلبان باید از کاندیدای اعتدال‌گرا حمایت کنند

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس هم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” با توجه به رد صلاحیت اصلاح‌طلبان، آیا  اعتدال‌گرایان بنا دارند که با کاندیدای خود به انتخابات ورود پیدا کنند” گفت: منطقی به نظر می‌رسداعتدال‌گرایان  به دنبال عدم احراز صلاحیت اصلاح‌طلبان  از افرادی که مورد وثوق اصلاح‌طلبان نیز هستند حمایت کنند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان باید در شرایط حاضر و با توجه به شرایط فعلی از کاندیدای اعتدال‌گرا حمایت کنند و این افراد وابستگی‌های جناحی به این گروه‌ها نیز دارند.

نماینده مردم رباط کریم گفت: در مجلس اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان نقطه اشتراک زیادی دارند بنابراین باید تلاش شود که این طیف در مجلس حضور حداکثری داشته باشند بنابراین اعتدال‌گران، اصلاح‌طلبان و کارگزاران همدیگر را  حمایت خواهند کرد


منبع : دانا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.