×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
رییس کل دادگستری گیلان خبر سوختگی نوزاد سه روزه را تایید کرد

به گزارش میرزا کوچک نیوز،این خبر در حالی تأیید شده که پیش از این ‌رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا و رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خبر سوختگی نوزاد سه روزه در بیمارستان صومعه سرا را تکذیب کرده بودند.

روز گذشته خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر سوختگی یک نوزاد سه روزه اهل صومعه سرا که به منظور درمان زردی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان بستری شده بود و به دنبال آن، عدم پذیرش بیمار در بیمارستان 17 شهریور شهر رشت و نهایتا فوت این نوزاد، منتشر شد. به دنبال انتشار این خبر ‌رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا و رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان این خبر را تکذیب کردند.

‌رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا در این رابطه گفته بود: پنجم اسفند امسال این نوزاد چهار روزه توسط متخصص اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا ویزیت و جهت درمان بیماری زردی با نور یا دستگاه فتوتراپی و بررسی‌های بیشتر در بخش نوزادان این بیمارستان بستری شده بود.

دکتر محمدعلی خصوصیثانی ادامه داد: هفتم اسفند ضایعات پوستی توسط پرستار در ناحیه شکم، قسمت بالای قفسه سینه، اندام فوقانی و تحتانی مشاهده و بلافاصله توسط متخصص اطفال معاینه شد. متاسفانه همراهان بیمار با رضایت شخصی و بدون توجه به نظر و تشخیص متخصص، بیمار را ترخیص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از ترخیص نوزاد توسط والدین، نوزاد به بیمارستان 17 شهریور انتقال داده شده است، گفت: رزیدنت بیمارستان رشت بدون اطلاع علمی کافی و به اشتباه، تشخیص را بر سوختگی اعلام می‌کند. این نوزاد در حال حاضر در بیمارستان 17شهریور تحت درمان بوده و بیماری 4s،یک نوع بیماری عفونی با عوارض پوستی نیز توسط متخصصین تشخیص داده شده است.

با این حال، رئیس کل دادگستری استان گیلان این موضوع را تائید کرد. احمد سیاوش‌پور، در ارتباط با این موضوع گفت: از آنجایی که نوزاد پس از به دنیا آمدن مبتلا به زردی بوده، متصدی مربوطه، وی را در دستگاه می‌گذارد اما به دلیل سهل‌انگاری و عدم تخصص کافی، درجه بالای دستگاه موجب سوختگی نوزاد می‌شود که در این زمینه باید تحقیقات لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان ادامه داد: نوزاد سالم بوده و به بیمارستان رشت انتقال داده شده است، در این زمینه میرحسینی، دادستان صومعه سرا به موضوع ورود پیدا کرده، پرونده تشکیل و به منظور بررسی و حصول نتیجه باید کارشناسان فنی و متخصص در این زمینه اظهار نظر کنند./آنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.