×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
زمینه حضور بانوان را در میادین مختلف برای نیل به موفقیت فراهم کنیم

میرزا کوچک نیوز،محمدعلی نجفی عصر شنبه در این مراسم با بیان اینکه امروز با اعتماد بیشتر از گذشته حضور بانوان و زنان ایران در اقصی نقاط دنیا را به فال نیک می گیریم، افزود: اندیشه، خرد و تدبیر در میادین مختلف سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی می تواند حرف های بزرگی برای گفتن داشته باشد و زنان ما این خرد و اندیشه را در اقصی نقاط جهان در میادین مختلف ثابت کردند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این المپیاد تصریح کرد : این المپیاد با مشورت و تأکید بنده و همت و تلاش عزیزانمان در اداره کل ورزش و جوانان و سایر بخش های ورزشی شکل گرفت.
نجفی اظهار داشت : بانوان گیلان به ویژه مادران این استان ثابت کرده اند که به عنوان نیمی از جمعیت وظیفه بزرگ تربیت فرزندان جامعه را نیز برعهده دارند.
وی با بیان اینکه این المپیاد به نام هشت هزار شهید سرافراز گیلان و یاد و نام مادران، خواهران و همسران بزرگ شهیدان که با صبر و استقامت درس بزرگ خودباوری را به مردان ما آموختند مزین شده است ، تصریح کرد : بنده توفیق دیدار با مادران شهیدی را داشتم که با افتخار اعلام می کردند که من مشوق فرزندان خود در پاسداری از حریم جمهوری اسلامی بودم.
استاندار گیلان با پیشنهاد برگزاری المپیاد ورزشی بانوان روستایی در سال آینده اظهار داشت : بانوان ما در شهر و روستا خوشبختانه امروز در پهنه ایران بزرگ حرف های زیادی چه در میادنی ورزشی و قهرمانی و چه در میادین علمی و پژوهشی دارند و کسب رتبه های برتر به ویژه در بخش بانوان در کنکور سراسری امسال و سال گذشته گواه این مدعاست.
وی با بیان اینکه امروز بانوان گرامی مطالبه حضور بیشتر در عرصه های مختلف جامعه را دارند ،اظهار داشت : باید با عملی کردن حضورشان در میادین مختلف علمی، سیاسی، ورزشی حضور موفق آنها را در عرصه های مختلف داشته باشیم.
نجفی در بخش دیگری از سخنانش ؛با اشاره به موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته ای تصریح کرد: امروز در حالی گردهم جمع شده ایم که به پاس پایداری ملت عزیز و خدمات ارزشمند مسئولان کشوری ، به ویژه هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر ریاست جمهوری و هیات مذاکره کننده با پیروزی کامل برجام به فرجام رسید .
در این مراسم همچنین با کمک استاندار گیلان از صندوق حمایت از ورزشکاران دختر رونمایی شد.
نخستین دوره المپیاد ورزشی بانوان گیلان ، یادواره سرداران و هشت هزار شهید استان عصر امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران تیم های مختلف ورزشی از سراسر استان و دوستداران ورزش در محل سالن تختی ورزشگاه شهید عضدی در رشت گشایش یافت .
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز روز پنجشنبه در سفر به گیلان درباره این المپیاد گفت: این المپیاد با حضور یکهزار و 200 ورزشکار، داور و مربی از 16 شهرستان استان برگزار می شود.
رباب شهریان گیلان را یکی از استان های فعال در بخش ورزش بانوان عنوان کرد و افزود: 41 رشته ورزشی در استان فعال و از 16 شهرستانی که در گیلان وجود دارد، 14 شهرستان اماکن ورزشی ویژه بانوان را دارا هستند.
اولین المپیاد ورزشی بانوان در 9 رشته در استان با هدف شادی بخشی و ایجاد نشاط و استفاده از ظرفیت های بومی استان و کسب استعداد یابی آغاز شد.
این رقابت  ها از اول تا هشتم بهمن در 9 رشته ورزشی با شرکت یکهزار و 200 نفر از بانوان ورزشکار رده سنی کمتر از 16 سال از تمامی شهرستان ها در سالن های مجموعه های ورزشی شهید عضدی و یادگار امام رشت برگزار می شود.
تکواندو، بدمینتون، بسکتبال، والیبال، شطرنج، کاراته، فوتسال، ووشو و دومیدانی رشته های این المپیاد هستند.


منبع:ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.