×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
مشکلات مالی مانع از اختراعات جوان گیلانی نشد

به گزارش میرزاکوچک نیوز-مائده فلاحتکارضیابری؛

حسام الدین ابراهیمی متولد سال ۱۳۷۳ اهل یکی از روستاهای تولمشهر شهرستان صومعه سرا و از جوانان نخبه و توانمند کشورمان است، او فارغ التحصیل دوره کارشناسی رشته نرم افزار و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات است.

وی عضو فدراسیون بین المللی مخترعین سوئیس، برگزیده جشنواره بین المللی اختراعات خیام، رتبه اول در زمینه الکترونیک جشنواره ociip ، دارنده مدال نقره جشنواره اختراعات کشور کویت۲۰۲۱ و برگزیده جشنواره بین المللی اختراعات خیام ۲۰۲۱ هم می باشد.

این جوان نخبه گیلانیعضو پارک علم و فناوری گیلان و منتور و داور بین المللی در زمینه اختراعات است و پیشنهاد کار از سوی رباتیک ناسا وایندر چین یک شرکت استرالیایی در زمینه الکترونیک و شرکت های داخلی داشته است.

به گفته وی، رتبه اول در جشنواره فکر برتر، نخبه برگزیده کشوری، رتبه چهارم در جشنواره خوارزمی، مسلط بادستگاه eeg و scan lt نوار مغز تعمیر و نگهداری از دیگر افتخارات این جوان موفق است.

ابراهیمی با بیان اینکه اختراعات مختلفی داشته است اظهار کرد: دستگاه تغدیه الکترومکانیکی ماکیان، دوچرخه چندکاره فاتح، دستگاه سه منظوره پرفراژ، برش پرس دستگاه برف روب دستی با دریچه فشاری، دستگاه ضد دستکاری کنتور گاز، دستگاه تستر تشخیص تک فاز دوفاز فاز نول تا ۶۰۰ولت به همراه تشخیص دوسر کابل از جمله اختراعاتم است.

وی افزود: از سن ۱۲ سالگی وقتی راهنمایی بودم در درس حرفه  وفن فعالیت زیادی داشتم و همان زمان به این نتیجه رسیدم که می توانم در این زمینه فعالیت بیشتری کنم.

این نخبه گیلانی گفت: در سال ۱۳۸۸ اولین اختراعم طراحی و ساخت دستگاه الکترومکانیکی ماکیان بود  که بعد از ثبت اختراع و تاییدیه علمی، با حمایت پارک علم و فناوری گیلان موفق شدم در جشنواره های مختلف مقام های زیادی کسب کنم

* عضویت مخترع گیلانی در فدراسیون بین المللی سوئیس

ابراهیمی با اشاره به اینکه عضو فدراسیون بین المللی سوئیس هستم تصریح کرد: از طرف سوئیس به نیجریه دعوت شدم تا اختراعات دانش آموزان را داوری کنم که مقام اول را برای داوری به دست آوردم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ موفق شدم تعداد اختراعات و رزومه را بالا ببرم خاطرنشان کرد: بنابر دلایل شخصی پیشنهاد ناسا را رد کردم.

این جوان مخترع گیلانی با بیان اینکه موفق به طراحی کنتور گاز شدم که این طرح برگزیده و ثبت اختراع شد و تاییدیه علمی گرفت اظهار کرد: کنتور به گونه ای طراحی شده که امکان دستکاری ندارد.

ابراهیمی با بیان اینکه در زمینه پزشکی و الکترونیک در حال طراحی ۲ طرح هستم که امیداورم بزودی مراحل ساخت آن را شروع کنم افزود: بزرگترین مشکل من در این راستا بحث مالی است که در زمینه طراحی و ساخت و تولید نتوانسته ام تا کنون کاری انجام دهم که متاسفانه یکی از اختراعات بنده کپی برداری شده و در حال پیگیری هستم.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان از ۲ اختراع من به  لحاظ مالی و معنوی حمایت خوبی کرد گفت: از طرف سازمان علمی و پژوهشی سپاه گیلان هم برای طراحی دوچرخه چندکاره فاتح از لحاظ مالی و معنوی حمایت شدم و توانستم دوچرخه را در سال ۹۳ طراحی کنم و بسازم.

این جوان مخترع گیلانی با بیان اینکه مابقی اختراعات  و شرکت در مسابقات داخلی و ببین المللی با هزینه شخصی انجام شده است تصریح کرد: از کسانی که در زمینه اختراع و ابتکار می خواهند شروع به کار کنند می خواهم در این راه ناامید نباشند زیرا با تلاش و پیشرفت می توانند به آنچه میخواهند دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولین و نهاد های خصوصی و دولتی انتظار دارم جوانانی را که در این زمینه فعالیت دارند حمایت کنند تا با خواست خدا کشورمان روز به روز در مسیر پیشرفت گام بردارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.