×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
وضعیت امیدوارکننده ایران درمنطقه/آمریکا هزینه دشمنی‌هایش رامی‌دهد

علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان گیلان که ظهر پنج شنبه و با محوریت گرامیداشت شهیدان انصاری تنها شهید استاندار کشور، شهید نورانی معاون وی و همچنین شهدای کارمند و ترور گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ایران به همین چند سال گذشته محدود نشده و سابقه ای دیرینه دارد.

وی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این سنگ اندازی ها برای آمریکا هزینه بر است و هزینه هایش را نیز خواهد پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله‌سازی اخیر آمریکا در مورد تحریم‌های ایران گفت: سنگ‌اندازی‌های جدید آمریکا علیه ایران قطعا بدون هزینه نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنی های آمریکا روی حرکت پیش رونده جمهوری اسلامی تأثیری نداشته است، گفت: تصمیم گیری های به جا و به موقع و مدیریت صحیح مسائل باعث شده تا دشمنی های آمریکا نتواند خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کند و موقعیت ایران در منطقه بسیار امیدوار کننده است.

لاریجانی با تأکید بر ضرورت نگاه عاقلانه به مشکلات تصریح کرد: گذر از مشکلات تنها با نگاه عاقلانه و مدیریت صحیح امکان پذیر است و تا به امروز همین نگاه عاقلانه رهبر انقلاب بوده که توانسته ایم مشکلات را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی تأکید کرد: استفاده بهینه از منابع، نگاه عاقلانه به مشکلات و امیدوار بودن به آینده کمک می کند تا بتوانیم کشور را به بهترین شکل به جلو پیش ببریم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور، از وی به عنوان فردی جان نثار انقلاب و میهن یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار قلبش برای مردم می تپید و فکرش در راه خدا بود که این مهم می تواند الگوی خوبی برای امروز باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های بالای گیلان در حوزه های مختلف اشاره و تصریح کرد: وجود منابع انسانی ارزشمند همچون آیت الله قربانی که پشتوانه محکم فکری برای استان محسوب می شود و همچنین منابع ملی نظیر سواحل و مناطق کگردشگری استان، ظرفیت های بی نظیری را برای گیلان به وجود آورده و آینده روشنی را در پیش روی این استان قرار داده است.

رئیس مجلس با بیان اینکه هرچند ممکن است در بهره گیری از ظرفیت های گیلان نواقصی هم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید به تصمیمات درست نواقص را رفع کرد و از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده برد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه سال ۹۶ اشاره و بر ضرورت تأمین کامل آن تأکید کرد و گفت: هرچند این بودجه باید به صورت کامل تأمین شود اما ۵۰ هزار میلیارد از این بودجه از طریق اوراق مشارکت تأمین می شود.

لاریجانی با نادرست خواندن بودجه بندی تصریح کرد: متأسفانه بودجه متورم بوده و به طور واقعی تعریف نشده است.

وی همچنین به معضلاتی همچون مدیریت منابع آبی و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ظرفیت اصلاح پذیری کشور زیاد است.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در سد سازی و ایجاد پتروشیمی اظهار کرد: راه اندازی پتروشیمی در گیلان با ظرفیت های بالقوه ای همراه است که باید بخش خصوصی را در این زمینه به میدان آورد.

لاریجانی همچنین فعال سازی صنعت نفت شمال و بهره برداری از سایت نفتی رودسر را مهم خواند و از تصمیم گیری درباره الحاق فرودگاه سردارجنگل به منطقه آزاد انزلی در مجلس خبر داد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بهره برداری از راه آهن قزوین- رشت- انزلی گفت: راه اندازی این خط ریلی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مشکلات ان هرچه سریعتر باید مرتفع شود.

رئیس مجلس زباله را یکی دیگر از معضلات مهم استان دانست و تصیح کرد: در حال حاضر چند استان کشور اقدام به تولید برق و کود از زباله اقدام کرده اند و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این منظور نیز موجود است و گیلان برای حل معضل پسماند خود باید هرچه سریعتر اقدام کرده و در این راه مجلس نیز همکاری های لازم را خواهد داشت.

لاریجانی بالابودن سطح آب های زیر زمینی در استان های شمالی را مهمترین دلیل برای ساماندهی سریعتر موضوع زباله در این استان ها عنوان کرد و گفت: وضعیت نا مطلوب تالاب انزلی یکی از پیامدهای ساماندهی نشدن وضعیت زباله در گیلان است که رسیدگی به وضعیت این تالاب نیز باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد./مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.