×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
چرا ثروتتان را میسوزانید؟؟؟

کشاورز صومعه سرایی که امسال ثروتشان را سوزاند،جریمه شدند.

میرزا کوچک نیوز:منطقه گیلان،پس از برداشت محصول برنج در مزارع،فروش کاه و کلشی که باقی می ماند می تواند درآمد خوبی را نصیب کشاورزان کند اما برخی از کشاورزان پیرو یک باور نادرست که آتش زدن این کاه و کلش ها موجب می شود تا آفت برنج سال آینده کم شود اقدام به سوزاندن کاه و کلش مزارع خود می کنند.

حمزه عشوری رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا امروز در جلسه حفاظت از محیط زیست این شهرستان گفت: طی حکمی از سوی ریاست دادگاه کیفری شهرستان صومعه سرا یک نفر متخلف به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق آتش زدن کاه و کلش به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد:با وجود اطلاع رسانی و آموزش کشاورزان توسط اعضای کارگروه پسماند شهرستان عده ای اقدام به سوزاندن کاه و کلش کردند که پس از معرفی این متخلفین به مراجع قضایی پرونده آنها در حال رسیدگی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا با بیان اینکه همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از شالیزارها برخی افراد علیرغم هشدارها و اطلاع رسانی اداره حفاظت محیط زیست، پسماند بجامانده از دروی محصول را آتش زده و موجب آلودگی شدید هوا می شوند،تصریح کرد: این امر خطرات زیادی را برای مردم بویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد.

وی اقدامات پیشگیرانه در این خصوص را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت:امید می رود که در سال آینده شاهد کاهش سوزاندن کاه و کلش در این شهرستان باشیم.

 

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.