×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب در گیلان دستگیر شدند

به گزارش میرزا کوچک نیوز،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم  مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب شکات در فضای مجازی که چهار نفر مرد به ترتیب 30 ،41 ، 24 و 26 ساله اهل و ساکن رشت و صومعه سرا بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار اکاذیب در فضای مجازی و نسبت دادن مطالب ناروا علیه شکات پرونده، قصد بدنام کردن آنها را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

وی با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه‌سرا  معرفی شدند، تصریح کرد: طبق ماده 16 فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5  میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند..

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.